استاندار همدان گفت: ضمن احترامی که برای رسانه‌ها قائل هستم، اگر قرار باشد با یکی دو تیتر، نسبت به عزل و نصب مدیران اقدام کنم، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.
کد خبر: ۳۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 11 May 2015
استاندار همدان خطاب به مدیران رسانه‌ها گفت: در عزل و نصب مدیران ورود نکنید، چراکه ورودتان در این زمینه نتیجه نخواهد داد.  

به گزارش فارس ، محمدناصر نیکبخت در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان همدان با اشاره به خدمات دولت در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: معتقدیم دولت به تمام وعده‌های خود عمل کرده که این نکته جای توجه دارد.  

وی با گریزی به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، قرار گرفتن این کشورها در یک طرف و ایران در طرف دیگر را ناشی از قدرت جمهوری اسلامی دانست و گفت: این قدرت مرهون حمایت‌های بی‌دریغ رهبری، تعامل دولت با دنیا و همراهی مردم در حمایت از نظام است.  

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر آمریکا در طرح دوباره گزینه زنگ‌زده نظامی علیه ایران افزود: بعد از مواضع محکم و مقتدرانه رهبری نسبت به این گزینه، سخنگوی آمریکا اعلام کرد که ما همان گزینه مذاکره را در پیش خواهیم گرفت.  

* شک نداریم پایان مذاکرات با عزتمندی ایران همراه است  

وی با بیان اینکه شک نداریم با تلاش دولت، پایان مذاکرات با عزتمندی ملت ایران همراه خواهد بود، توجه به این امر را خواستار شد.  

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه باید برای همدان به نسبت لیاقت و شایستگی‌اش تلاش کرد، گفت: رسانه‌ها در راستای توسعه و پیشرفت استان همدان دارای نقش حائز اهمیتی هستند. 

 *رسانه‌ها در بین مردم ناامیدی ایجاد نکنند  

وی از کارهای ویژه‌ رسانه در ایجاد فضای نشاط و امید در جامعه سخن راند و خطاب به فعالان این عرصه ابراز داشت: مبادا کاری کنید که در بین مردم یأس و ناامیدی ایجاد شود.   استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد یک‌هزار و 167 کارگاه جدید در استان گفت: از سوی دیگر برای 10 هزار و 185 نفر بر اساس آمار تأمین اجتماعی، شغل جدید ایجاد شده است.  

* رسانه‌ها آمار اشتغال همدان را راستی‌آزمایی کنند  

وی با انتقاد از یکی از نشریات که آمار اشتغال را «آماری بر روی کاغذ» خوانده بود، طی پیشنهادی اعلام کرد یک نماینده از رسانه، یک نماینده از تأمین اجتماعی و یک نماینده نیز از فرمانداری طی 9 روز، کار راستی‎آزمایی از این آمارها را در 9 شهرستان انجام دهند.  

نیکبخت ادامه داد: بنده در این مدت نه تنها تمام هزینه بررسی آمار اشتغال در این کارگاه‌ها را تقبل می‌کنم که برای نماینده آن رسانه نیز مبلغی را به عنوان حق مأموریت پرداخت خواهم کرد.  

وی با بیان اینکه هدف از این کار، نشان دادن صحت آمار ارائه شده به مردم است، گفت: برای انجام هر کاری باید ابتدا جوانب کار سنجیده شود، چراکه کم‌توجهی به این موضوعات، شاید در برخی مواقع منجر به ایجاد تردید نسبت به خدمات نظام شود؛ پس باید مراقب بود.    

* روند افزایشی جذب سرمایه‌گذار در استان  

استاندار همدان از تخصیص 120 میلیارد تومان یارانه سلامت به استان همدان خبر داد و خواستار توجه به این مهم شد.  

وی در ادامه با انتقاد از اظهار نظر یکی از مسئولان رسانه‌ استان مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران همدان را برای فعالیت انتخاب نمی‌کنند، این ادعا را رد کرد و گفت: تا پایان سال روند افزایشی خوبی در ارتباط با جذب سرمایه‌گذار در استان ایجاد می‌شود. 

 نیکبخت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا وعده افتتاح مجتمع پتروشیمی هگمتانه، همچنان به تأخیر می‌افتد، اظهار کرد: آقای علاقبندیان، به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه، 14 سال است هنوز آن را به سرانجام نرسانده است.  

* امیدی به وعده یک‌هزار میلیاردی علاقبندیان ندارم  

وی گفت: طی دو سال 5 میلیارد و 200 میلیون تومان از پتروشیمی برای پرداخت حقوق کارگران پول گرفته‌ایم تا آنها با مشکل مواجه نشوند در حالی که سرمایه‌گذار اصلی کمکی در این زمینه نکرد.  

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش از انجام 2 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه در همایش سرمایه‌گذاری همدان طی سال گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر 25 درصد از تفاهمنامه‌ها عملیاتی شده و یا در حال انجام است.  

وی افزود: اگر یک‌هزار میلیارد تومان وعده داده شده از سوی آقای علاقبندیان را کنار بگذاریم، زیرا امیدی به تحقق آن ندارم؛ باید گفت بیش از 54 درصد از تفاهمنامه‌های این همایش عملیاتی شده است.  

نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤال یکی از مدیران رسانه‌ها مبنی بر اینکه در استان به صورت خودجوش از ورزش حرفه‌ای حمایت نمی‌شود، اظهار کرد: به من بگویید اصلاً در این استان علاقمندی خودجوش نسبت به انجام چه کاری وجود دارد؟  

* تشخیص عزل و نصب مدیران با استاندار است نه رسانه  

وی در جواب اظهار نظری مبنی بر اینکه زمان جابه‌جایی برخی مدیران در استان نه تنها خیلی وقت است که رسیده بلکه وقت آن گذشته است، تأکید کرد: تشخیص این قضیه با من است نه کس دیگر!  

استاندار همدان خطاب به مدیران رسانه‌ها گفت: در عزل و نصب مدیران ورود نکنید زیرا ورودتان در این زمینه نتیجه نخواهد داد و تغییر مدیران بر اساس مصالح مردم انجام می‌شود.  

وی افزود: قرار بود یکی از مدیران را تغییر دهم اما فقط به خاطر اظهار نظر یک روزنامه در ارتباط با ضرورت انجام این تغییر، این اقدام را یک سال به تعویق انداختم. 

 نیکبخت در تشریح دلیل کار خود نیز گفت: ضمن احترامی که برای رسانه‌ها قائل هستم، اگر قرار باشد با یکی دو تیتر، نسبت به عزل و نصب مدیران اقدام کنم، دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.  

* هنوز با نماینده همدان در مجلس توافق نکرده‌ایم!  

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا هنوز معاون سیاسی فرماندار همدان انتخاب نشده، با لحنی کنایه‌آمیز گفت: نمی‌گوییم که در این زمینه هنوز با آقای خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس توافق نکرده‌ایم!  

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امنیت بالای استان، از رتبه دوم همدان در برخورداری از امنیت در کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این احساس امنیت نیز در این استان بسیار بالاست.  

* انتخابات که می‌شود یاد حاشیه شهر می‌افتند  

وی با اشاره به شناسایی قاتل منطقه رکنی در همدان طی 45 روز، آن را ناشی از زبدگی نیروهای پلیس این استان دانست و ادامه داد: کشف این قتل پیچیده توسط پلیس همدان، در شرایطی که تیم زبده کارآگاهان مرکز از نتیجه کار ناامید بودند، بسیار حائر اهمیت است.  

نیکبخت در پاسخ به سئوال دیگری درباره اینکه مسئولان، حاشیه شهر را رها کرده‌اند، ضمن رد این مطلب گفت: حاشیه شهر به دلیل افزایش مهاجرت دارای مشکلات خاص خود است که رسیدگی به آن از سوی فرماندار همدان مد نظر است.  

وی با انتقاد از اینکه وقتی نزدیک انتخابات می‌شود برخی یاد حاشیه شهر می‌افتند، افزود: در این مقطع ارائه آب و برق و گاز به آنها رایگان می‌شود و دوباره بعد از انتخابات همه چیز فراموش می‌شود.  

* ایجاد مجتمع رسانه‌ای در همدان  

استاندار همدان در ادامه سخنانش در پی درخواست فعالان عرصه رسانه مبنی بر ایجاد یک مجتمع رسانه‎ای، از معاونان خود خواست چند زمین را برای احداث این مجموعه شناسایی کنند تا از بین آنها، مناسب‌ترین زمین انتخاب شود.  

وی خود پیشنهاد اختصاص یک زمین در باغ میوه در کنار فرودگاه را داد که بعد از اعتراض برخی مبنی بر دور بودن مسافت آن گفت: فعلاً یکی از خانه‌های سازمانی کنار دانشگاه صنعتی تخلیه و بازسازی شود تا موقتاً برای اصحاب رسانه مورد استفاده قرار گیرد. 


نیکبخت در بخش دیگری از سخنانش قول حمایت از آن دسته از پایان‌نامه‌های فوق لیسانس و دکترا را داد که در ارتباط با توسعه استان تدوین شده باشند.  

وی پیگیری بیمه خبرنگاران، عدم کاهش اشتراک روزنامه‌ها از سوی ادارات، برخورد با آگهی‌های انحصاری برای برخی نشریات را نیز مد نظر قرار داد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار