نماینده ولی فقیه در استان البرز:
وی با بیان اینکه برخی از کشورها برای ملاقات با ما و ورود به ایران پیش‌شرط می‌گذارند و به جای جواب دادن حرف طرف را توجیه می‌کنند، افزود: عقبه و سابقه ما را خراب نکنید؛ نباید در مقابل وزرای دسته چندم کشورهایی که به آنها توجهی نمی‌شود، کرنش کرد.
کد خبر: ۳۰۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۰ 07 October 2016
آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه امروز کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا برای گوش، دهان و چشم خود نگهبان دارند، اظهار داشت: گوینده و شنونده غیبت در گناه شریک هستند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اگر کسی به راحتی غیبت را بشنود راه برای تهمت‌زدن برایش هموار می‌شود، افزود: راه جبران شنیدن غیبت، اقدام به دفاع است.

وی با اشاره به اینکه انگیزه امام خمینی(ره) برای انقلاب مبارزه با طاغوت بوده است، ادامه داد: در سیره امام خمینی(ره) دستورات الهی، آیات قرآن و دستورات اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) دیده می‌شود و خواندن قرآن صرفا به خاطر تلاوت و بهره از ثواب آن نباید باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با اشاره به روزهای عزای امام حسین (ع)، گفت: عزاداری امام حسین (ع) روح ایمان در انسان را تقویت کرده و بی‌خیالی و بی‌تفاوتی را از او می‌گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه هر کجا که خیمه امام حسین(ع) برپا شود، آنجا دانشگاه انسان‌سازی برپا می‌شود، بیان کرد: نفوس مستعد با ورود به این دستگاه‌ها تعالی می‌یابند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با اشاره به اینکه در هر لحظه قیام امام حسین(ع) گوهری نهفته است، اظهار داشت: امام حسین(ع) می‌فرمایند که من برای شما اسوه و الگو هستم و این یعنی اگر کسی با امام همراه شود به ساحل نجات و رستگاری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در کنار امام(ع) فضایل انسانی به فعلیت رسیده و روح بندگی در انسان تقویت می‌شود، ادامه داد: باید تربیت‌شدگان مکتب امام حسین (ع) را دید تا متوجه شوید که این راه رفتنی است و کسی که برای امام سیاه می‌پوشد باید رفتارش با خود، خانواده و اطرافیان در سیاست داخلی و خارجی هم حسینی باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه از امام حسین(ع) درس عزتمندی و عزتمداری گرفته می‌شود، گفت: عده‌ای بدون کارایی جواب روشن، درست و قاطع به یاوه‌گویی‌های کشورهای زیاده خواه را ندارند.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها برای ملاقات با ما و ورود به ایران پیش‌شرط می‌گذارند و به جای جواب دادن حرف طرف را توجیه می‌کنند، افزود: عقبه و سابقه ما را خراب نکنید؛ نباید در مقابل وزرای دسته چندم کشورهایی که به آنها توجهی نمی‌شود، کرنش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مردم تحریم و جنگ را تحمل کردند تا اقتدار و عزت آن‌ها کمرنگ نشود، گفت: آقایان مسئول نکند که از مردم غیور و متدین در ابعاد مختلف عقب بمانند.

وی با بیان اینکه شعار همیشگی مردم ایران اگر گوش شنوایی باشد، همیشه بلند است، افزود: اگر دشمن ما را تهدید کند شعار "هیهات من‌ الذله" را از ما می‌شنوند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه کشورهای استکباری و سلطه‌طلب با تمام قوا در حال تضعیف اسلام در جهان هستند، گفت: مهمترین هدف آنها جنگ نرم در جهت تهی‌کردن مسلمانان است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم باید جدی گرفته شود، افزود: هدف جنگ نرم استفاده نظام اسلامی از درون است که برای این کار تمام سعی‌شان برای تغییر باورها و از بین بردن حساسیت ایمانی مردم به برخی از مسائل است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به اینکه چرا دائما آمریکا را بزک می‌کنند و حرف از ارتباط با آن می‌زنند، افزود: با تکرار سعی در از بین بردن حساسیت و انگیزه‌های مقابله با آنها را دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز با بیان اینکه تهاجم فرهنگی جنگ نرم از جنگ سخت خطرناک‌تر است، ادامه داد: در این جنگ باورها و ارزش‌ها مورد هجوم قرار گرفته و در نتیجه از بین می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ نرم عوامل تدریجی و پنهانی است، گفت: تشخیص این عوامل نیاز به بصیرت دارد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه فضای دولت جدید، فضایی بوده که عده‌ای نفوذ کردند، ادامه داد: در آینده مسائلی مهمتر برای جذب عده‌ای به وجود می‌آورند.

وی با بیان اینکه سعی در انحراف افکار عمومی و رواج شعارهایی مانند اینکه کمر ایران در مقابل تحریم‌ها شکسته است، دولت نمی‌تواند کشور را اداره کند یا روحانیت مانع رشد کشور شده است، دارند، بیان کرد: باید مراقب بود که بلندگوی دشمن نشوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه بحث اشرافی‌گری و اسراف مهم است، گفت: بحث حقوق نجومی باورهای مردم را از بین برده و در چند روز اخیر 7 مسئول 7 گونه آمار را ارائه دادند. مطالبه جدی مردم و رهبری اعلام نتایج مسئله حقوق‌های نجومی است.

به گزارش تسنیم، نمازگزاران کرجی پس از اقامه نماز به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر و ایام محرم و در حمایت و ترویج  امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار