شهردار همدان با بیان اینکه مشکل پروژه میدان‌بار همدان حل شده است، گفت: پروژه میدان‌بار همدان هیچ مشکلی ندارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 08 August 2016
شهردار همدان با بیان اینکه مشکل پروژه میدان‌بار همدان حل شده است، گفت: پروژه میدان‌بار همدان هیچ مشکلی ندارد و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، مصطفی رسولی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مشکل پروژه میدان‌بار در شورای شهر مطرح شده که البته مشکلات مربوط به کنسریوم سرمایه‌گذاری بوده و حل شده است.

وی درباره جمع‌آوری کودکان‌کار و متکدیان سطح شهر، تصریح کرد: در طرح توسعه شهری باید شاخصه‌هایی را درنظر بگیریم و براساس طرح توسعه شهری هماهنگی‌هایی با فرمانداری و بهزیستی و سازمان‌های ذیربط جمع‌آوری متکدیان و کارتون‌خواب‌ها انجام شده است.

رسولی با بیان اینکه طرح جمع‌آوری متکدیان تعطیل نشده و ادامه دارد، عنوان کرد: تعدادی از متکدیان از اهالی و ساکنان شهر همدان نیستند و از خارج از شهر وارد همدان می‌شوند که به طور قطع پیگیری شده تا تصمیمات خاصی درباره آنان گرفته شود البته در حال حاضر گرمخانه‌هایی درنظر گرفته شده و تعدادی نیز در این اماکن نگهداری می‌شوند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه طرح پیاده‌راه‌سازی شهر همدان در سال 76 مصوب و ابلاغ شده است، اظهار کرد: طرح پیاده‌راه‌سازی شهر همدان در سال 76 مصوب شده و تا کنون اجرا نشده است اما کسی نپرسید چرا اجرایی نشده است!

پیاده‌راه‌سازی، پیاده‌روسازی نیست!

رسولی با تأکید بر اینکه در دوره سوم شورا در بحث پیاده‌راه‌سازی شهر همدان همین مشکلات اقتصادی و اجتماعی وجود داشت، عنوان کرد:  طرح پیاده‌راه‌سازی، پیاده‌روسازی نیست بلکه یک جاذبه گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه پیاده‌راه‌سازی خیابان بوعلی محور گردشگری شهر همدان خواهد شد، بیان کرد: در طرح پیاده‌راه‌سازی بحث مبلمان‌شهری و نورپردازی و جاذبه گردشگری به گونه‌ای است که فازهای بعدی آن یک محور گردشگری خواهد بود و از درشکه و ماشین‌های برقی و قطارهای برقی در این پیاده‌راه به‌کار گرفته می‌شود.

استعفای شهردار شایعه است

شهردار همدان درخصوص پرسش خبرنگاری مبنی بر صحت استعفای او، افزود: بحث استعفا شایعه‌ای است که صحت ندارد و از خبرنگاران می‌خواهم با این مباحث مدیریت شهری را به چالش نکشند.

رسولی با تأکید بر اینکه تمامی پروژه‌های شهرداری دارای مجوز است، خاطرنشان کرد: تخلفات برج سعیدیه در سه مرحله تعریف کردیم و تمامی آن در کنار هم انجام می‌شود.

اجازه فعالیت به مالک برج زاگرس داده نشده

وی ادامه داد: با توجه به تخلفات مالک برج زاگرس نیز پایان‌کار و اجازه فعالیت به این پروژه داده نشده تا وضعیت پارکینگ آن تعیین تکلیف شود و خود مالک این پروژه نیز به شدت به دنبال انجام امور است.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت هتل نیمه‌کاره پارک مردم گلایه‌مند هستیم، افزود: این پروژه مربوط به چندین سال پیش بوده است و متأسفانه مالک این پروژه فوت کرد و وارثان درحال انجام امور مربوط به انحصار وراثت هستند که پیشنهاد دادیم فعلا در ایامی که پیک مسافر است از 3 طبقه این هتل به عنوان پارکینگ استفاده شود.

شهردار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان در مباحث درآمدهای جاری و نگهداری مشکلی نداشته است، اظهار کرد: تا کنون 30 درصد درآمد شهرداری همدان محقق شده است.

شهرداری به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده است

رسولی درباره اینکه شهرداری به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده است، گفت: شهرداری‌ها در جایگاهی هستند که هم مدیریت هزینه دارند و هم مدیریت درآمد و دولت هیچ کمکی به شهرداری در این رابطه ندارد بنابراین نیاز است به دنبال کسب درآمد باشیم.

وی با تأکید براینکه باتوجه به رکود در ساخت و ساز شهرداری باید فکر منابع درآمدی جدید باشد، تصریح کرد: درآمدهای پوششی  کفاف کارهای زیرساختی را نمی‌دهند و نیاز است در سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی که درآمدزایی دارند، ورود کنیم.

رسولی درباره عملیات ساخت زیرگذر سردارهمدانی، خاطرنشان کرد: روند پروژه‌ها کُند است اما زیرگذر شهید سردار همدانی توسط مجموعه قوی درحال انجام بوده و متوقف نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار