کد خبر: ۲۷۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 06 August 2016


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: باید بانوان فرهیخته استان البرز به جایگاه اصلی خود در جامعه و مدیریت استان دست پیدا کنند.

فتح‌الله حقیقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زنان با نگاه کشورهای غربی تفاوت‌های عمیق و عمده‌ای دارد.

وی افزود: امروزه در بسیاری از کشورها تنها شعار دفاع از حقوق زنان مطرح شده و در عمل به زن به عنوان جنس درجه دوم و کالای تبلیغاتی نگاه می‌شود.

معاون سیاسی استانداری البرز تصریح کرد: متاسفانه پیش از انقلاب اسلامی، حکومت طاغوت در حال جا انداختن همین تفکر غلط در جامعه بود که به فضل الهی و با پیروزی انقلاب شکوهمند ملت ایران در بهمن 57، نگاه مدیریت و دکترین نظام به زن اصلاح شد.

حقیقی گفت: این نگاه در حقیقت بر گرفته از تعالیم دین مبین اسلام و سیره پیامبر گرام (ص) و ائمه اطهار (ع) است و دین اسلام هرگز نگاه متفاوتی به زن و مرد ندارد.

وی بیان داشت: با وجود اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی نگاه به زن برگرفته از یک فرهنگ و بینش غنی الهی و معنوی است، اما هنوز در برخی از حوزه‌ها زنان و بانوان فرهیخته ما به جایگاه اصلی خود دست نیافته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز افزود: این در حالی است که زنان همواره در کنار مردان در راه پیروزی انقلاب، حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی و توسعه ایران حرکت کرده و از هیچ ایثار و فداکاری کوتاهی نکرده‌اند.

حقیقی ادامه داد: یکی از اولویت‌های مدیریت ارشد استان البرز حمایت از بانوان و زنان فرهیخته برای دست‌یافتن به جایگاه اصلی خود در همه حوزه‌هاست.

وی اظهار داشت: در نخستین گام به زودی اتاق فکر بانوان در استان البرز راه‌اندازی شده و در نظر داریم تصمیماتی که برای این قشر از جامعه اتخاذ می‌شود، ابتدا در این اتاق به مشورت گذاشته شده و پس از اصلاح و با نظر بانوان فرهیخته استان به اجرا گذاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار