مسوول کمیته بازی های فکری هیات ورزش های همگانی استان همدان گفت: بازی های فکری بهترین راهکار جایگزین برای بازی های رایانه ای در بین رده های سنی مختلف است و خانواده ها باید به اهمیت آن توجه کنند.
کد خبر: ۲۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 23 April 2015

مسوول کمیته بازی های فکری هیات ورزش های همگانی استان همدان گفت: وظیفه والدین و دست اندرکاران امور فرهنگی است که به استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای در جامعه و خانواده سمت و سو داده و نگرش و فعالیت بازی آنها را به بازی های فکری تغییر دهند.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا خرمرودی افزود: بازی های رایانه ای اغلب آثار مخرب روحی و جسمی در کودکان و نوجوانان دارد که با توجه به ظرافت فکر و ذهن این قشر، جبران آن شاید برای همیشه ناممکن شود.

وی اضافه کرد: وظیفه والدین و دست اندرکاران امور فرهنگی است که به استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای در جامعه و خانواده سمت و سو داده و نگرش و فعالیت بازی آنها را به بازی های فکری تغییر دهند.

خرمرودی با اشاره به تاثیر زیاد بازی های فکری در رشد ذهنی و افزایش ضریب هوشی کودکان اظهار کرد: بازی های فکری نوعی آفرینندگی، فرآیند ذهنی، شیوه تفکر و رویکردی در حل مساله است که کمک مبتکرانه ای برای درک و فهم کودک، بویژه در سال های ابتدای دبستان می کند.

وی بیان کرد: باید توجه داشت که دور شدن از فضای مجازی و رایانه ای برای کودکان بویژه کودکان عصر حاضر و نیز ایجاد فضای مستقیم برای آنها در کنار هم و پرداختن به بازی های فکری جمعی، باعث بالا بردن خلاقیت می شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده بازی های فکری در همدان گفت: کمیته بازی های فکری هیات ورزش های همگانی استان همدان از دو سال قبل به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده اما در چهار سال اخیر با ایجاد این کمیته برای جوانان زیر پوشش معاونت فرهنگی شهرداری همدان و در خانه ریاضیات توانستیم در بسیاری از رشته ها صاحب جایگاه ملی و بین المللی شویم.

خرمرودی با اشاره به ایجاد خانه هوش و خلاقیت در همدان گفت: هم اکنون در بازی هایی نظیر مکعب روبیک، دومینو، جدول سودوکو، برج جنکا، پنتاگو، آبلون، پل ماکارونی و اتللو صاحب فعالیت در عرصه حرفه ای هستیم و در هر بازی 10 ورزشکار حرفه ای زیر نظر 30 مربی تمرین و مسابقه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بازی دومینو در غرب کشور رتبه برتر داریم ضمن اینکه تنها داوری رقابت های این منطقه را داوران باتجربه همدانی انجام می دهند و سال قبل چند رقابت ملی را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه رشته روبیک مورد علاقه جوانان همدانی است، گفت: در روبیک 3*3 در کشور برتر هستیم و پنجمین رکورددار آسیایی را به خود اختصاص داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با فعالیت کودک 5/5 ساله همدانی در این بازی کوچکترین عضو روبیک ایران را در اختیار داریم ضمن اینکه مسن ترین عضو در این بازی در همدان 60 سال سن دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار