معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير ایجاد و فراهم‌سازی بستر مناسب فرهنگي و اجتماعي ملاير براي توسعه، افکار عمومي و فضاي ذهني جامعه را نيازمند روشنگري و ارائه توضيحات در خصوص شرايط شهرستان و نيازهاي اجتماعي و اقتصادي آن به منظور رشد و توسعه دانست.
کد خبر: ۲۵۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 12 July 2016
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير ایجاد و فراهم‌سازی بستر مناسب فرهنگي و اجتماعي ملاير براي توسعه، افکار عمومي و فضاي ذهني جامعه را نيازمند روشنگري و ارائه توضيحات در خصوص شرايط شهرستان و نيازهاي اجتماعي و اقتصادي آن به منظور رشد و توسعه دانست.

به گزارش ايسنا،‌ عبدالعظیم رضایی در بازدید از هتل در دست احداث بوستان سيفيه که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر صورت گرفت، با بیان مشکلات فراروي اين پروژه از ابتداي کار و مجموعه مخالفت‌هاي صورت گرفته، به دگرگوني‌هاي مختصات و جايگاه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي شهرستان در طول اين سال‌ها اشاره کرد و خواستار نگاه جديد به مساله شد.

وی تنها مرجع شايسته تصميم‌گيري و تعيين تکليف اين هتل را اعضاي شوراي اسلامي شهر دانست و از آنها خواست نظرات خود در اين خصوص را به منظور تنوير افکار عمومي کاملا شفاف و واضح بيان کنند.

رضایی اظهار کرد: این مجموعه نزدیک به 13 سال است به علت مسائل گوناگون، در حاشيه بوستان سيفيه نيمه کاره رها شده و بخشي از سرمايه‌هاي شهرداري و شهرستان را محبوس کرده است.

شهردار ملایر نیز با تاکيد بر لزوم انجام کار کارشناسي و پيگيري امور بر اين مبنا، جانمايي هتل را با توجه به تغييراتي و دگرگوني‌هايي که در اين سال‌ها با احداث مجموعه بام، ميني‌ورد و تکميل بوستان صورت گرفته، چندان نامطلوب ارزيابي نکرد و خواستار تکميل پروژه هتل شد.

علیرضا رضایی با اشاره به سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده و پيشينه طرح، تنها راه حل موجود را تکميل پروژه هتل دانست و افزود: با توجه به کمبودهاي موجود در بخش هتلداري، نوع سازه و نحوه طراحي آن باید تلاش شود تا این سازه به صورت هتل باقی بماند و تکمیل شود.

وی  با اشاره به پيشينه پروژه و مشکلات و نقايص آن، گفت: نه امکان قلع بنا وجود دارد و نه اينکه ساختمان با اين شمايل تناسبي با مجموعه تاريخي بوستان سيفيه دارد بنابراین بايد از تعداد طبقات کاسته و در صورتي که قرار بر هتل ماندن باشد، بايد با تعداد طبقات کمتر و سيماي متناسب با مجموعه باغ سنتي سيفيه اين اقدام صورت گيرد.

پس از بيان اين ديدگاه‌ها و ارائه نظرات کارشناسان، مقرر شد در آينده نزديک و به منظور تسريع در تعيين تکليف مجموعه نشستي با حضور مديرکل اداره اوقاف و امور خيريه، مديرکل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و نمايندگان مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي و کليه اعضاي شوراي اسلامي شهر، با مديريت فرمانداري ويژه شهرستان ملاير برگزار و در اين خصوص تصميم‌گيري شود.

فرماندار ملاير در ادامه بازدید امروز خود سری به هتل کريم‌خان ملاير واقع در ضلع شمالي بوستان کوثر زد و ضمن بازديد از بخش‌هاي مختلف هتل در جريان نحوه فعاليت مجموعه، سطح سرويس‌دهي به مسافران و برنامه‌هاي تکميل مجموعه قرار گرفت.

وی در نشست بررسي مشکلات مجموعه با حضور دستاندرکاران و اعضاي شورا با اشاره به اهميت مجموعه در سيستم خدمات‌رساني شهرستان به مسافران، بر رونق حتمي صنعت گردشگري در آينده نزديک تأکيد کرد و افزود: مشکلات پيش‌رو تا کنون اجازه ورود جدي به اين حوزه را نداده است اما با مرتفع شدن اين مسائل، به ويژه اجرايي شدن برجام، به طور قطع در آينده نه چندان دور شاهد رونق اين صنعت به ويژه در شهرستان ملاير خواهيم بود.

رضایی با اشاره به پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي شهرستان چه به لحاظ جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي و چه از نظر جايگيري در مسير شمال، جنوب، شرق و غرب کشور، سرمايه‌گذاري بيشتر در اين زمينه ‌ها را نيز کاملا مطمئن و سودآور توصيف کرد.

وی در ادامه از کارگاه توليد قارچ جباري واقع در روستاي ازناو بازدیدی داشت؛ مجموعه‌اي که با اعتباري افزون بر يک ميليارد و 100 ميليون تومان از محل 700 ميليون وام صندوق توسعه و 400 ميليون آورده سرمايه‌گذاران در يک بازه زماني 4 ساله در زميني به متراژ 3000 متر احداث شده و براي 13 نفر از افراد بومي به صورت مستقيم ايجاد اشتغال کرده است.

فرماندار ملاير در اين ديدار ضمن بازديد از قسمت‌هاي مختلف مجموعه و بررسي نحوه کار، تاسيس و بازار فروش، خواستار تکميل 4 سالن غيرفعال مجموعه شد و از معاون عمراني خود خواست اقدامات لازم در اين خصوص را به عمل آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار