مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر لزوم توجه به گفتمان ظلم‎ستیزی گفت: سکوت در مقابل رفتار ظالمانه کشورها، آن را به عرف تبدیل می‎کند.
کد خبر: ۲۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 30 June 2016
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با تأکید بر لزوم توجه به گفتمان ظلم‎ستیزی گفت: سکوت در مقابل رفتار ظالمانه کشورها، آن را به عرف تبدیل می‎کند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، با بیان اینکه روز قدس از چند منظر برای مسلمانان حائز اهمیت است، اظهار کرد: بر اساس باور‌ دینی، دستورات قرآن کریم و سخنان پیشوایان دینی، ایستادگی در مقابل ستمگران و یاری مظلومان را باید جدی گرفته و در این مسیر بدون ذره‎ای تعلل حرکت کنیم.

وی به محتوای وصیت‌نامه حضرت علی(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه آن حضرت در وصیت‌نامه خود خواستار یاوری مظلومان و دشمنی با ظالمان شدند، گفت: سیره بزرگانی همچون امام حسین (ع) نیز نفی ظلم است که حضور در راهپیمایی روز قدس از مصادیق این مهم به شمار می‌رود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه روز قدس از بعد انسانی نیز حائز اهمیت است، ادامه داد: از این دیدگاه نباید نسبت به سرنوشت سایر انسان‌ها بی‎تفاوت باشیم که این مهم در آموزه‌های اخلاقی و دینی همه ادیان مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در نظام بین‌الملل در صورتی که در مقابل رفتار ظالمانه کشورها عکس‌العملی نشان داده نشود به یک رفتار مورد تأیید و پذیرفته شده بدل می‌شود، افزود: در مورد دزدی و غصب سرزمین‌ها نیز این موضوع صدق می‌کند.

رستمی با اشاره به اینکه ایجاد دیوار حائل و غصب زمین‌ فلسطینیان توسط صهیونیست‌ها از این موارد بوده و هست، خاطرنشان کرد: غصب سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها در 60 سال اخیر هر روز ادامه داشته و در صورتی که مجامع بین‌المللی جلوی این کار را نگیرند به یک رویه و رفتار عرفی در عرصه بین‌الملل تبدیل خواهد شد که شاهد تکرار آن در کشور‌های مختلف خواهیم بود.

وی با اشاره به رویارویی جهان اسلام با مسائل مختلف از جمله تکفیری‌ها و وهابیت که عامل آمریکا و اسرائیل هستند، یادآور شد: هدف از ایجاد چنین مسائلی توسط دشمنان، ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و شیعه و سنی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه ایجاد تفرقه در میان مسلمانان ضربه بزرگی به اسلام می‌زند، گفت: باید از شعار روز قدس به عنوان شعار مشترک مسلمانان و جهان اسلام استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه استفاده از این شعار مشترک سبب ایجاد وحدت و همگرایی در میان مسلمانان خواهد شد، تأکید کرد: در صورت تحقق وحدت در بین مسلمانان، آرمان نهایی ملت ما که همان آزادی قدس از دست غاصبان است محقق شده و دستیابی به این آرمان منجر به تحقق دولت کریمه ولی عصر (عج) می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار