میثم مصطفی‌جوکار که مدتهاست در اردوهای تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد در عین ناباوری نامش از لیست اعزامی‌ها به جام‌ جهانی خط خورد.
کد خبر: ۲۴۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 06 June 2016
میثم مصطفی‌جوکار که مدتهاست در اردوهای تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد در عین ناباوری نامش از لیست اعزامی‌ها به جام‌ جهانی خط خورد و مسئولان هیأت کشتی استان همدان به جای رسیدگی به این موضوع در حال غرض‌ورزی با تیم پاس هستند.

به گزارش فارس، اسامی آزادکاران اعزامی تیم ملی به جام جهانی آمریکا اعلام شد و در میان بهت و تعجب اهالی کشتی، قلم قرمزرنگی روی نام تنها ملی‌پوش همدانی کشیده شد تا رضا بیات به جای او، دوبنده تیم ملی را در وزن 86 کیلوگرم بپوشد.

جام جهانی کشتی آزاد کمتر از دو هفته دیگر به میزبانی شهر لس‌آنجلس برگزار می‌شود تا هشت تیم‌ برتر دنیا در یکی از معتبرترین رویدادهای کشتی و در محکی جدی قبل از المپیک ریو، کشتی‌گیران خود را در منصه آزمون قرار دهند.

شاگردان رسول خادم اما در این میان به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی در خاک آمریکا هستند. عنوانی که فروردین ماه سال گذشته در همین کشور توسط گوش شکسته‌های کشورمان به دست آمد و حالا پس از گذشت 14 ماه، اعضای تیم ملی در اندیشه تکرار قهرمانی در خاک کشوری صاحب سبک هستند.

بی‌تردید یکی از اصلی‌ترین تغییرات در تیم ملی کشتی آزاد نسبت به دوره قبلی جام جهانی در وزن 86 کیلوگرم رخ داده است. جایی که علیرضا کریمی و رضا بیات به لس‌آنجلس اعزام خواهند شد و خبری از میثم مصطفی‌جوکار نیست.

جوکار کیست؟! کشتی‌گیری که در دوره قبلی جام جهانی تمام رقبای خود را با امتیاز عالی از میان برداشت و سهمی به‌سزا در قهرمانی ایران ایفا کرد؛ امروز، اما خبری از قهرمان بازی‌های آسیایی 2014 و عضو تیم ملی در المپیک 2008 پکن نیست.

کشتی‌گیری که در چند سال اخیر زحمت بی‌مواجب کشید و تمام مشکلات را به جان خرید، اما دست آخر موفق نشد حق خود را از کشتی بگیرد. بد نیست در این مجال به چند اتفاق مهم پیرامون کشتی‌گیر المپیکی ایران بپردازیم.

اپیزود اول: وقتی در روزهای پایانی فروردین و در یک جمعه خاطره‌انگیز تمام نگاه‌ها به شهرآورد تاریخی تهران دوخته شده بود، چند قدمی آن‌ طرف‌تر اتفاقی مهم برای ورزش اول مملکت در حال رخ دادن بود. آن روز و قبل از شهرآورد پایتخت، آخرین مرحله انتخابی تیم ملی کشتی برگزار شد تا برخی گوش شکسته‌ها آخرین تیر خود برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا را پرت کنند.

وزن 86 کیلوگرم آزاد که بی‌تردید حساس‌ترین مسابقات در این وزن انجام شد، تمام نگاه‌ها را به خود معطوف کرده بود، جایی که از میان علیرضا کریمی، میثم مصطفی‌جوکار، احسان لشگری و رضا بیات یکی باید برای خود بلیت ریو را رزرو می‌کرد.

با اینکه چه اتفاقاتی رخ داد و میثم جوکار چگونه در فینال کشتی را به علیرضا کریمی واگذار کرد خیلی سر و کار نداریم اما بد نیست بدانید همان روز و در میان تعدادی از اهالی کشتی که در آن صادق گودرزی، اردلان صاحب، جلیل کفایتی و چند نفر دیگر حضور داشتند صحبت‌های جالبی در خصوص داوری یک‌طرفه فینال میان کریمی و جوکار رد و بدل شد!

اپیزود دوم: رضا بیات در انتخابی تیم ملی کشتی هم برابر میثم مصطفی‌جوکار شکست خورد و هم برابر علیرضا کریمی. او حتی در برهه‌ای دچار بیماری شد و نزدیک به دو هفته از اردوهای تیم ملی کشتی دور بود. حالا این علامت سئوال در ذهن شکل گرفته که چرا اعضای کادر فنی نام او را جایگزین میثم جوکار کرده‌اند؟

چیزی که پیداست اینکه خادم در آوردگاه جام جهانی برای در امان ماندن از خطر احتمالی مصدومیت، کریمی را تحت فشار قرار نخواهد داد. با این حال آیا بیات می‌تواند انتظارات را برآورده کند؟ این وسط تکلیف انتخابی چه می‌شود؟ آیا بهتر نبود مربیان تیم ملی به فرآیندی که خود همواره تاکید به اجرایی شدنش دارند احترام می‌گذاشتند؟

اپیزود سوم: بعد از انتخابی تیم ملی کشتی، میثم مصطفی‌جوکار تصمیم به خداحافظی از کشتی می‌گیرد. نکته جالب اینکه چند تن از مربیان تیم ملی به گفته خود جوکار به این موضوع اذعان داشته‌اند که بهترین کشتی‌گیر 86 کیلوی ایران، ورزشکار ملایری تیم ملی است! آنها با این صحبت‌های جالب انگیزه‌ای مثال‌زدنی به جوکار تزریق کردند تا او خود را با قوت برای جام جهانی آمریکا مهیا کند. اما اینکه چرا یکباره سلیقه کادر فنی تیم ملی دچار چرخشی 180 درجه‌ای شد خود سئوالی است که یافتن پاسخ آن شاید کار چندان دشواری هم نباشد!

اپیزود پایانی: ای کاش اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی و در رأس آنها رسول خادم، برای آخرین بار به مصطفی‌جوکار فرصت می‌دادند تا او با افتخار برای همیشه از تشک کشتی بیرون بیاید.

فدراسیون کشتی با این تصمیم کاری کرد که یکی از بااخلاق‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران دلسرد از ورزشی باشد که سال‌ها برای آن زحمت کشیده بود. ای کاش فدراسیون کمی بیشتر به کشتی‌گیر همدانی تیم ملی بها می‌داد و به عبارت ساده‌تر به افتخارات و تجربه گران‌بهای جوکار پشت پا نمی‌زد!

ترکیب تیم ایران برای حضور در این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: حسن رحیمی ـ رضا اطری
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور ـ بهنام احسان‌پور
65 کیلوگرم: سیداحمد محمدی ـ میثم نصیری
70 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی ـ سعید داداش‌پور
74 کیلوگرم: حسن یزدانی ـ علیرضا قاسمی
86 کیلوگرم: علیرضا کریمی ـ رضا بیات
96 کیلوگرم: عباس طحان ـ امیر محمدی
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی- پرویز هادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار