عدم ثبات مدیریت، عدم تفاهم مردم، عدم همکاری مردم بایکدیگر و نداشتن مسئولی دلسوز که برای مردم کار کند را از دیگر عوامل عدم توسعه شهرستان است.
کد خبر: ۲۲۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 12 May 2016
امام جمعه نهاوند گفت: عوامل متعددی در توسعه نیافتن شهرستان دخالت دارد که مهمترین این عوامل که مانع توسعه شهرستان نهاوند می‌شود نداشتن تعامل خوب و مورد اعتماد بین مسئولان، مسئولان و مردم و مردم بایکدیگر است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام "عباسعلی مغیثی‌نیا" شامگاه گذشته(چهارشنبه 22 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، به دیگر عوامل عدم توسعه شهرستان نهاوند اشاره کرد و افزود: عدم ثبات مدیریت، عدم تفاهم مردم، عدم همکاری مردم بایکدیگر و نداشتن مسئولی دلسوز که برای مردم کار کند را از دیگر عوامل عدم توسعه شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه نهاوند شهر بی‌صاحبی است و نمی‌دانیم به چه نحو و طریقی مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانیم، اظهار کرد: به شهرستان نهاوند توجه ویژه‌ای نشده و حتی مطالبات اولیه هم اجرا نشده که از باب نمونه این شهرستان سونوگرافی زنان ندارد و سال‌هاست از طریق تریبون نماز جمعه آن را بیان کرده‌ایم اما تا کنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

وی ادامه داد: فرماندار و شهردار نیز که با توجه به معاوضات مکرر نمی‌توانند به این امور برسند بنابراین این مطالبه من هم است که با وجود اینکه استاندار می‌گوید نگاه ویژه به نهاوند دارم؛ نه‌تنها توجه و نگاه ویژه‌ای به آن نشده، بلکه مطالبات اولیه نهاوند نیز همچنان اجرا نشده باقی‌مانده است.

مغیثی‌نیا در خصوص مغفول ماندن فعالیت‌های فرهنگی در نهاوند، تصریح کرد: البته متولی اصلی امورات فرهنگی فقط امام‌جمعه نیست بلکه سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان متولیان اصلی محسوب می‌شوند که امام‌جمعه باید در کنار آن‌ها انجام‌وظیفه کند و همه باید در امورات فرهنگی نظر دهند و ماهم در حد توان در خدمت هستیم.

وی با بیان اینکه قرار دادن امام‌جمعه به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی کار اشتباهی بوده است، گفت: امکانات فرهنگی و بودجه‌های میلیاردی مربوط به ارشاد اسلامی است که در حاشیه هستند اما امام‌جمعه که ریالی هم دریافت نمی‌کند را در رأس قرار داده‌اند که تمام کاسه‌ها را بر گردن امام‌جمعه بشکنند.

وی با بیان اینکه به استاندار اسبق همدان وضعیت فرهنگ را در استان متذکر شدم و او گفت از رئیس شورای فرهنگ عمومی این موضوع را پرسیده و متذکر شویم، عنوان کرد: قرار دادن امام‌جمعه به‌عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی محملی برای سبک شدن وظایف مسئولان است وگرنه مسائل فرهنگی از وظایف حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم بگوییم در نهاوند کار فرهنگی نشده و نمی‌شود اما همچون سایر بخش‌ها اقدامات انجام‌شده درخورشأن نهاوند و مردم نیست.

مغیثی‌نیا در ادامه گفت: وظایف ستاد نمازجمعه بر اساس دستورالعمل‌های موجود نسبت به تشکیل برخی کمیته‌ها اقدام کرده اما در ستاد نماز جمعه به‌صورت شکلی و بر روی کاغذ افراد و وظایف آن‌ها مشخص‌شده وکمیته هایی همچون کمیته جوانان، تبلیغی و فرهنگی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در امور فرهنگی و تبلیغ ضعف عملکردی داریم که نیاز به برنامه‌ریزی داخلی و قرار دان وقت بیشتر از سوی اعضای ستاد نماز جمعه است تا با توجه به اینکه مشکل مالی در ستاد نماز جمعه نداریم از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را کرده باشیم.

وی اظهار کرد: مشکل ستاد نماز جمعه شهرستان با دانشگاه پیام نور نهاوند و باتوجه به تشکیل پرونده و در دست اقدام بودن همچنان ادامه دارد اما امیدواریم بتوانیم ادعای خود را مبنی بر مالک بودن ساختمان سابق دانشگاه پیام نور جنب مصلی بر دادگاه ثابت کنیم.

وی افزود: در زمان جنگ زمین‌هایی از طرف دولت برای ساخت مصلی به ستاد نماز جمعه نهاوند دادند که در آن زمان با توجه به شرایط جنگ و نبودن اعتبارات دولتی و کمک‌های مردم تصمیم به‌پیش فروش تعدادی از مغازه‌ها گرفته شد تا ساختمان اصلی و اطراف مصلی ساخته شود.

وی ادامه داد: در آن زمان فرماندار وقت و امام‌جمعه که بنده بودم به همراه تعدادی از معتمدین شهر بر این فعالیت‌ها نظارت داشتیم و با توجه به جان گرفتن دانشگاه‌های پیام نور و اینکه نخستین دانشگاه نهاوند بود که مشکل مکان داشتند را با دادن ۱۰ مغازه پناه دادیم.

وی افزود: در ادامه این جریانات مسئولان وقت دانشگاه اقدام به ساخت‌وسازهایی در دانشگاه و یا همان بازارچه ۱۰ مغازه‌ای بدون هماهنگی کردند و به تعهدات خود که با توجه به اصرار فرماندار وقت در اختیار آن‌ها گذاشته شد، عمل نکردند و تا کنون هم هیچ پولی به ستاد اقامه نماز جمعه نداده‌اند و این پرونده نیز همچنان جریان دارد.

وی در پایان تصریح کرد: در آن زمان ضرورت ایجاب می‌کرد ما از توانی که داریم در اختیار قرار دهیم اما حال که دانشگاه پیام نور فضایی مجهز و وسیع دارد، ساختمان قدیمی ما را باید پس دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار