محمد ناصر نيكبخت روز سه شنبه در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان افزود: هيچ بانكي حق ندارد بدون اطلاع كارگروه رفع موانع تسهيلات نسبت به تملك واحد توليدي اقدام كند.
کد خبر: ۲۲۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 10 May 2016
استاندار همدان گفت: با توجه به لزوم توجه به شعار اقتصاد مقاومتي، بانك ها هر چه باشتاب براي تعيين تكليف واحدهاي تملك شده اقدام و اين واحد ها را فعال كنند.

محمد ناصر نيكبخت روز سه شنبه در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان همدان افزود: هيچ بانكي حق ندارد بدون اطلاع كارگروه رفع موانع تسهيلات نسبت به تملك واحد توليدي اقدام كند.
وي ادامه داد: تملك واحد هاي توليدي سودي براي بانك ندارد اما تمام ضرر آن به توليد كننده مي رسد در حالي كه بايد شرايط لازم از سوي بانك ها براي فعال كردن دوباره اين واحد ها انجام شود تا توليد كننده بتواند در سايه اين توليدات اقساط بانكي خود را پرداخت كند.

وي اضافه كرد: اقتصاد مقاومتي، رفع مشكل بيكاري، ايجاد اشتغال و بهبود معشيت مردم در اولويت فعاليت هاي استان قرار دارد.

وي ادامه داد: يكي از طرح هايي كه مي توان بهره مندي خوبي از آن در حوزه ايجاد اشتغال داشت طرح هاي مشاركتي روستائيان است و يكي از روستاهايي كه در استان همدان براي اين امر پيشنهاد مي شود روستاي معلم پرور كهنوش است كه تاكنون 400 معلم را تحويل جامعه فرهنگي كشور داده است.
وي با اشاره به توانمندي استان همدان در صنعت چرم ادامه داد: استان در بسياري از هنرها از جمله صنايع دستي و چرم در كشور جزو استان هاي برتر است اما از فني حرفه اي مي خواهيم آموزشگاه هايي به اين منظور فعال كند.
وي با اشاره به بازديد نمايندگان يونسكو از شهر لالجين به عنوان شهر خلاق جهان ادامه داد: از اين پس نبايد هيچ كالاي چيني در شهر لالجين ديده شود چرا كه نظارت ها از سوي اين سازمان مداوم در حال انجام است.
وي اضافه كرد: اين نمايندگان ماموريت داشتند كه در ايران دو شهر مشهد به عنوان توليد كننده سنگ هاي قيمتي و شهر لالجين همدان را به عنوان شهر سفال جهان مورد بازديد قرار دهند كه در اين بازديد ها شهر لالجين بيشتر مورد اقبال قرار گرفته بود كه اين جاي خرسندي براي استان است.
وي تصريح كرد: قاچاق با زرق و برق بالا در كشور ما فراوان است اما با توجه به اجراي اقتصاد مقاومتي و برداشته شدن تحريم ها اوضاع بهتر خواهد شد چرا كه ايراني در تفكرش دوست دارد كه كالاي ايراني مصرف كند اما اين كالا بايد تقويت شود.

استاندار همدان با اشاره به اهميت كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري بيان كرد: يكي از جاهايي كه اين اقدام و عمل را بيشتر از هر كارگروهي مي تواند عملياتي كند اين كارگروه است و انتظار مي رود كه در اين ارتباط از تمام توان و مزيت هاي موجود استان استفاده كنيم. 

وي عنوان كرد: نمي خواهم ببينم كه اشتغال اولويت دوم هيچ نهادي باشد، چرا كه اولويت اول استان رفع بيكاري و ايجاد اشتغال و تمام موضوع ها مرتبط با اقتصاد مقاومتي است. 

استاندار همدان ادامه داد: انسداد چاه هاي غير مجاز آب، احياي واحد هاي توليدي نيمه تعطيل و تعطيل و حتي صرفه جويي در مصرف آب با توجه به خشكسالي هاي اخير از جمله مصاديق اقتصاد مقاومتي است.

نيكبخت گفت: اقتصاد مقاومتي ناجي است و مي تواند تمام مشكلات را حل كند همانگونه كه ما ثابت كرديم با وجود تحريم ها هم مي توانيم همه نيازمندي هاي مدرن دفاعي را تامين و در انرژي هسته اي به گونه اي عمل كنيم كه جزو كشورهاي صاحب نام باشيم.
وي با بيان اينكه اگر اقتصاد مقاومتي را اجرا نكنيم در برابر تكانه ها مقاوم نخواهيم بود افزود: اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل خط قرمز است و در اين حوزه از هيچ كم توجهي و كاهلي گذشت نخواهم كرد و در اين سال مي طلبد كه به جذب سرمايه گذار، خدمت به سرمايه گذار و تشويق سرمايه گذار بيش از قبل بپردازيم. 

استاندار همدان عنوان كرد: يك چاپخانه در همدان با دوندگي زياد به سرانجام رسيد و پس از آن هيچ دستگاهي حق چاپ مطالب خود را در ساير استان ها ندارد، ما نيازمند چنين صنايعي هستيم. 

نيكبخت با بيان اينكه توسعه صادرات نبايد كمرنگ شود عنوان كرد: از فعاليت كمرگ رضايت چنداني ندارم چرا كه توسعه صادرات از اصول اجراي اقتصاد مقاومتي است و يكي از مشكلات واحد هاي توليدي ما نبود بازار است. 

وي عنوان كرد: در استان كشتارگاهي نياز داريم كه منطبق با استانداردهاي روز دنيا باشد تا از آن طريق مرغ و گوشت را به روسيه صادر كنيم و هم اكنون نيز در حال پيگيري ايجاد آن هستيم.
وي با اشاره به كاهش 600 ميليارد ريالي ماليات استان در سال گذشته افزود: ماليات امسال ما نسبت به سال گذشته با وجودي كه هيچ سالي كمتر از 20 تا 50 درصد افزايش ماليات نداشته ايم كاهش پيدا خواهد كرد.

** امنيت سرمايه گذار را فراهم كنيد 
نيكبخت در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه رسانه ها و مديران بايد امنيت سرمايه گذار را فراهم كنند توصيه كرد كه از پرداختن به موضوع هايي كه به اهميت سرمايه گذاري آسيب بزند دريغ كرده و بپرهيزيد. 

وي ادامه داد: در اجراي اقتصاد مقاومتي با هيچ مديري تعارف ندارم و با هر مديري كه اشتغال در اولويتش نباشد برخورد خواهم كرد.

وي ادامه داد: مشكل طرح فولاد دژ پل آرين و بنياد بتن نهاوند توسط صندوق توسعه ملي حل شده و با بانك مربوطه نيز صحبت شده است.

** ارزش هاي سپاه با انقلاب و دين عجين شده است
استاندار همدان در بخش ديگري از سخنانش ضمن تبريك اعياد شعبانيه و گراميداشت روز پاسدار و جانباز بيان كرد: جانفشاني و ايثارگري سپاه پاسدران در همه رويدادهاي اين كشور قابل تقدير و ارزشمند است.
وي ادامه داد: ارزش هاي سپاه با انقلاب و دين ما عجين است و اميدواريم همه پاسداران جايگاه اين ارزش را دانسته و در حفط آن كوشا باشند.
استان همدان جزو 9 استان كشور داراي نرخ بيكاري تك رقمي و ششمين استان كشور در كاهش نرخ بيكاري است، هم اكنون نرخ بيكاري در استان همدان 8.5 درصد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار