کد خبر: ۲۲۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 05 May 2016


بسمه‌تعالی




محضر مبارک جناب آقای مهندس نیکبخت

استاندار محترم و معزز همدان

سلام‌علیکم:

احتراماً با پاسداشت سال اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل- همان‌طور که مستحضر هستید معضل سوءمصرف مواد مخدر و گرایش جوانان به اعتیاد، از معضلات اساسی و بلای خانمان‌سوز برای خانواده‌ها در جامعه اسلامی به شمار می‌آید. به‌طوری‌که آمار و ارقام منتشره از برخی نهادها و مراکز رسمی کشور گواهی بر این ادعاست که صدها هزار نفر از هم‌وطنان عزیز همه‌روزه با این معضل دست‌به‌گریبان هستند.

در این میان اگرچه نمی‌توان از زحمات و خدمات شبانه‌روزی مدیران و مسئولان استانی در حوزه‌های امنیتی، قضایی، انتظامی، درمانی و حمایتی به‌ویژه عزیزانِ تلاشگر در دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهار اعتیاد در استان همدان چشم پوشید اما متأسفانه این استان همچنان به‌عنوان یکی از استان‌های آلوده به مواد مخدر در کشور شناخته می‌شود تا آنجا که سهم قابل‌توجهی از آمار و گزارشات مرتبط با معضل اعتیاد در کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

جناب آقای استاندار

ازآنجایی‌که نگاه نافذ و خیرخواه حضرت‌عالی به بخش‌های مختلف رشد و پیشرفت، زبانزد همشهریان بوده و هست و در این میان افق چشم‌انداز توسعه استان در اشتغال، تولید، تجارت، سرمایه‌گذاری، گردشگری، سلامت و ... را در سطح بسیار مطلوب ترسیم نموده‌اید، ضروری به نظر می‌رسد به همان میزان نیز در حوزه آسیب‌ها، مسائل و مشکلات اجتماعی استان نیز اهتمام ویژه را مبذول فرمایید.

لذا بدین‌وسیله با اعلان تقدیر و سپاس فراوان از زحمات و خدمات ارزشمند برادر گرامی جناب آقای مرادی بر مسند دبیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان – با توجه به اتمام دوره مدیریت ایشان - بدین‌وسیله استدعا داریم در معرفی و انتصاب فرد جدید در جایگاه مذکور، دغدغه‌ها و دل‌ نگرانی های جمعی کثیری از هم استانی‌های محترمی که از زبان ده‌ها سازمان مردم‌نهاد، مراکز باز توانی و ترک اعتیاد و نیز هزاران عضو فعال در تشکل‌های مردمی در استان مواردی را تقدیم حضور شریف می‌کنند، موردتوجه و دقت ویژه قرار دهید.

چراکه سازمان‌های مردم‌نهاد امین مردم در انتقال مطالبات و انتظارات مشروع آنان به دولتمردان هستند و از طرفی نظارتِ توأم با تعامل با دولت که در جهت افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به مردم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل و مهار اعتیاد و مصرف مواد مخدر در جامعه صورت می‌گیرد از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف ذاتی آنها محسوب می‌گردد. 

از همین رو امید داریم با درایت و دوراندیشی جنابعالی، تصدی دبیری شورای هماهنگی مبارزه با مخدر استان در دست فردی باشد که علاوه بر برخورداری از خصایص و فضایل اخلاقی و اجتماعی، در رعایت نکات ذیل کوشش نماید.

- ارتقاء سطح کارآمدی و کارایی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در حوزه‌های درمانی، فرهنگی، پیشگیری، حمایتی، ...

- بالا بردن توان بهره‌گیری از مکانیزم‌های نظارتی و تعاملی در بین دستگاه‌های متولی و عضو شورا باهدف کاهش فرایندهای اداری و بروکراسی و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به جامعه هدف

- اعتقاد راسخ به بالا بردن توان استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد، بهبودیافتگان از اعتیاد و خانواده‌های آسیب‌دیده از مصرف مواد مخدر در راستای تحقق سیاست مدل اجتماعی کردن امر مواد مخدر در استان به‌عنوان محوری‌ترین سیاست اجرایی دولت تدبیر و امید در بخش مواد مخدر

- تقویت نگاه اعتدالی و توجه ویژه به سایر شهرستان‌های استان از حیث توسعه و حمایت از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی که از سوی دستگاه‌های متولی و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود .

- تلاش در تقویت تفکر شورایی و نهادینه کردن فرهنگ مشورت که باهدف بالا بردن انگیزه همکاری و همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌شود.

- افزایش ریسک تحول و تغییر در برخی سیاست‌ها و روش‌هایی که منجر به هدر رفت منابع انسانی و مالی و کاهش سطح کیفی خدمات به جامعه می‌شود.

- حمایت و دفاع از حقوق سازمانی تشکل‌های غیردولتی و مراکز درمانی در برابر برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب



                                                                             و من الله التوفیق

                                                        جمعی از فعالان اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد
حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار