طرح تفصیلی شهر همدان جنبه اجرایی نداشته و نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۲۲۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 27 April 2016
نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه طرح تفصیلی همدان براساس دیدگاه دانش‌آموزی و دانشجویی تدوین شده است، گفت: طرح تفصیلی شهر همدان جنبه اجرایی نداشته و نیازمند بازنگری است.

به گزارش تسنیم، حمیدرضا طبی مسرور ظهر امروز به مناسبت روز شوراها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌ها در شکل‌گیری مدیریت واحد شهری که نمودی از مردم سالاری دینی است، کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه شوراها به جایگاه واقعی خود براساس قانون پیدا نکرده است، افزود: در بسیاری از مواقع شاهد نواقصی هستیم که مدیریت واحد شهرداری اعمال نشده و تصمیمات شورای شهر برای اعمال نظر در اتفاقاتی است که در شهرداری رخ می‌دهد.

طبی مسرور با بیان اینکه باید به دنبال ایجاد شهری پویا و با نشاط باشیم، گفت: شوراها خانه ملت و مردم هستند و امیدواریم بتوانیم این جایگاه‌ها را حفظ کرده و نیازهای آنان را شناسایی کرده و حق را در این زمینه اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شورای دوره چهارم در زمینه طرحهای تفصیلی اقدامات مشخص انجام شده است، گفت: نیازهای شهر همدان برای اعمال در طرح تفصیلی جدید شهر همدان احصا شده و به کار بسته می‌شود.

عضو شورای شهر همدان عنوان کرد: پردازش آکادمیک صرف درخصوص طرحهای تفصیلی سبب ناکارآمدی بوده و با دید دانش آموزی و دانشگاهی تدوین شده است و دید اجرایی برای آن وجود نداشته است که سبب شده طرحها ابتر بماند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در طرحهای تفصیلی دیده نشده است، گفت: از سوی دیگر کمبود منابع مالی سبب شده تا شهرداریها نتوانند عملکرد مطلوبی را در این زمینه داشته باشند و منابع مالی را تامین کنند.

طبی مسرور مغایرتهای اجیاد شده در طرح تفصیلی شهر همدان را مناسب دانست و گفت: تغییر مدیریتها به صورت ناگهانی از سوی دیگر سبب شده تا طرحهای تفصیلی کارآمدی لازم را نداشته باشند.

وی با اعلام اینکه طرح پارک 48 هکتاری نه تنها سبب تقویت وضعیت فضای سبز نشده بلکه مشکلاتی را برای منطقه ایجاد کرده است، گفت: این طرح کارآمدی لازم را نداشته و باید اقدامات عملی در این زمینه صورت گیرد.

وی درباره هزینه‌های سازمان زیباسازی و مدیریت زیباسازی شهری در ایام نوروز نیز گفت: 600 میلیون تومان برای نوروز هزینه شد و اتفاقاتی در شهر برای استقبال از مهمانان نوروزی افتاد و المانهای مناسبی نیز برای شهر استفاده شد.

طبی مسرور بودجه امسال شهرداری همدان را 480 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه سال گذشته شهرداری همدان نزدیک به 60 درصد محقق شده ولی هنوز تفریغ بودجه صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: 25 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان فرسوده قبلی اضافه شده است که در راستای تلاش و پیگیری بوده است.

کامران گردان با بیان اینکه 200 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری همدان در حال فعالیت است، گفت: همچنین 30 دستگاه اتوبوس فرسوده شهری بازسازی شده و وارد ناوگان شده است.

گردن با اعلام اینکه 6 دستگاه اتوبوس انبوه بر برقی خریداری شده و به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می‌شود، گفت: در اجرای طرح  بی آر تی و تقویت ناوگان اتوبوسرانی از این اتوبوسها استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار