در سه دهه گذشته هیچ استانداری برای سرمایه گذاری در بخش تامین اجتماعی اقدامی نكرده و حتی قرار ملاقاتی هم با رئیس سازمان تامین اجتماعی نداشته اند.
کد خبر: ۲۱۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 27 April 2016
 مدیركل تامین اجتماعی همدان گفت: مطالبات معوق این سازمان در سال 94 نسبت به سال ماقبل همدان 360 میلیارد ریال افزایش یافت.

محمد عسگری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مطالبات معوق تامین اجتماعی از 540 میلیارد ریال در سال 93 به 900 میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.

وی اضافه كرد: با وجود افزایش مطالبات معوق تامین اجتماعی ، در راستای حمایت از تولید ، فشاری به كارفرما و تولید كننده برای پرداخت دیون وارد نشده است. 

وی گفت: 9 هزار و 581 نفر سال گذشته در این استان برای نخستین بار شماره بیمه دریافت كرده كه این امر گویای افزایش این تعداد به جمع افراد شاغل است.

مدیركل تامین اجتماعی استان همدان اضافه كرد: همچنین در سال 93 بیش از 10 هزار 85 نفر بیمه شده جدید داشته ایم.

عسگری با ذكر اینكه سال گذشته 17 درصد دستمزدها افزایش یافت اضافه كرد: در اینصورت باید 17 درصد وصولی ها هم افزایش می یافت ولی سال گذشته با افزایش 25 درصدی وصول درآمدها مواجه بودیم.

وی توضیح داد: علت افزایش هشت درصدی وصولی ها بیمه شدگان جدید هستند كه در سال 94 شماره بیمه دریافت كردند.

وی گفت: سالانه 12 دردص از وصلی ها از طریق پروانه‌های ساختمانی و ساخت و ساز تامین می شد كه سال گذشته بعلت ركود ساخت و ساز در بخش مسكن به كمتر از دو درصد رسید.

مدیركل تامین اجتماعی همدان اعلام كرد: یك هزار و 618 كارگاه جدید بدون پرداخت حق بیمه كارگران سال 93 كشف شدند همچنین در سال گذشته یك هزار و 704 كارگاه جدید كشف و اقدامات لازم برای پرداخت حق صورت گرفت.

عسگری خاطرنشان كرد: در سه دهه گذشته هیچ استانداری برای سرمایه گذاری در بخش تامین اجتماعی اقدامی نكرده و حتی قرار ملاقاتی هم با رئیس سازمان تامین اجتماعی نداشته اند.

وی تاكید كرد: پس از حضور محمد ناصر نیكبخت در همدان سه طرح بزرگ شركت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی نسبت به ایجاد كارخانه استحصال منیزیم از دولومیت، هتل هما و منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در همدان اقدام كرد.

وی اضافه كرد: این طرح ها با سرمایه گذاری شركت شستا و با سرمایه گذاری سه هزار و 500 میلیارد ریال از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز می شود.

وی گفت: درآمد سازمان تامین اجتماعی همدان ماهانه 470 میلیارد ریال است در حالیكه 650 میلیارد ریال ماهانه در بخش بیمه و درمان هزینه می كند.

مدیركل تامین اجتماعی همدان اضافه كرد: بر این اساس تامین اجتماعی همدان ماهانه 180 میلیارد ریال از اعتبارات سازمان مركزی استفاده می كند.

عسگری خاطر نشان كرد: دوهزار و 300 نفر در همدان از بیمه بیكاری استفاده می كنند و امسال 725 نفر به سبب یافتن شغل جدید از چرخه دریافت بیمه بیكاری خارج شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار