رئیس کمیسیون اقتصاد وگردشگری شورای شهر همدان بابیان اینکه گل‌کاری مناسبی برای استقبال از بهار در همدان انجام نشد، گفت: عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری همدان راضی‌کننده نیست.
کد خبر: ۱۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶ 19 March 2016
رئیس کمیسیون اقتصاد وگردشگری شورای شهر همدان بابیان اینکه گل‌کاری مناسبی برای استقبال از بهار در همدان انجام نشد، گفت: عملکرد سازمان فضای سبز شهرداری همدان راضی‌کننده نیست.

به گزارش مهر، محمد تبریزی در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: سال آینده باید سال جدیدی در تفکر مدیریت شهری باشد چراکه مدیریت شهری سال ۹۴ زیبنده شهروندان همدانی نبود و مسائلی از قبیل رکود و ضعف مدیریتی باعث کندی روند امور شده بود.

محمد تبریزی با بیان اینکه گل کاری مناسبی برای استقبال از بهار در همدان انجام نشده است و در زمینه استقبال از بهار هیچ اتفاق جدید دیگری نیفتاده است، افزود: نظافت و ترمیم شهر مطابق با آموزه های دینی در شهر صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دهه پاکسازی و استقبال از بهار نباید از تقویم هرساله شهری حدف شود، گفت: زباله های شهری بسیار زیاد شده و چاله های معابر داد همه مردم را برآورده است.

وی با اشاره به اینکه تنگناها یک مسئله است اما خواست و رغبت و انگیزه مجموعه چیز دیگری است و به خاطر بی تفاوتی برخی مسئولین خیلی کوتاهی ها صورت می گیرد، تاکید کرد: اعتراض خود را از طریق جراید و رسانه ها به گوش مسئولان و مردم خواهم رساند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه گذاری و گردشگری همچنین ادامه داد: بانک شهر بدترین عملکرد را در همدان داشته و تسهیلات عنوان شده را ارائه نداده است و با وجود حمایت شورا و شهرداری باجه های خدمات بلیت الکترونیکی را ساماندهی نکرده بلکه به کارهای غیرمرتبط با وظیفه محوله خود پرداخته و با دیگر بانک ها به رقابت پرداخته است.

تبریزی همچنین عنوان کرد: راندمان این بانک پایین است چراکه هرجا پای انحصار در کار باشد راندمان کاهش پیدا می کند بنابراین باید برای این بانک رقیب به وجود بیاید.

وضعیت اجرای طرح کارت بلیت های الکترونیکی در همدان رضایت بخش نیست

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: وضعیت اجرای طرح کارت بلیت های الکترونیکی در همدان رضایت بخش نیست.

کامران گردان با بیان اینکه شهر همدان باید آماده استقبال از میهمانان نوروز باشد، گفت: در حال حاضر مشکلاتی در خصوص وضعیت اجرای کارت بلیت الکترونیکی در همدان وجود دارد.

وی افزود: بسته بودن همیشگی گیشه های فروش کارت های الکترونیکی و اضافه شدن بی دلیل این گیشه ها درشهر و همچنین استفاده تبلیغاتی از این گیشه ها در شهر از جمله مشکلات اجرای این طرح است چراکه قرارداد احداث گیشه ها به تعداد معینی بوده و قابل کاهش و افزایش نیستند.

گردان با طرح این موضوع که مردم باید از اجرای این طرح استقبال کنند که این اقدام نیازمند فرهنگ سازی جدی است، عنوان کرد: در سال آینده بلیت کاغذی جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مهرماه سال جاری بیش از ۷۰۰هزار تراکنش برای شارژ بلیت های الکترونیکی انجام شده و ۳۶هزار جابه جایی در اسفندماه توسط کارت بلیت ها صورت گرفته است، گفت: این امر نشان دهنده آنست که در حال حاضر شهر همدان به حداکثر ظرفیت استفاده از کارت بلیت ها رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه ماهانه ۶میلیون نفر جابه جایی در همدان صورت می گیرد، گفت: در راستای فرهنگسازی استفاده از طرح کارت بلیت الکترونیکی اقداماتی صورت گرفته که مورد تایید شورا نیست و باید فرهنگ سازی در نقاط مختلف شهر صورت گیرد.

گیشه های فروش کارت الکترونیک باید در شهر احداث شود

عباس صوفی با بیان اینکه گیشه های فروش کارت الکترونیک باید در شهر احداث شود و این گیشه ها باید بیشتر در نقاط مرکزی شهر مستقر شوند تا مردم به استفاده از کارت بلیت ترغیب شوند، عنوان کرد: در قرارداد با بانک شهر احداث ۲۰ گیشه فروش بلیت الکترونیکی مدنظر بوده است که حتی این ۲۰باجه نیز تاکنون درشهر احداث نشده است.

وی یاداور شد: ۶ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری همدان می شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: نحوع اجرای طرح بلیت الکترونیکی اتوبوس رانی وظیفه شورا نیست و به شورا نمی تواند تعرفه ها را کاهش یا افزایش دهد.

محمدرضا الیاسی با بیان اینکه شورا مسئول افزایش گیشه های بانک شهر نیست و بانک شهر باید براساس توافق نامه فی مابین عمل کند چراکه قراردادی بر اساس چارچوب معین منعقد شده که شورا نباید چیزی بر آن اضافه کند، افزود: باید در حوزه اتوبوس رانی اقداماتی صورت گیرد تا مردم بیشتر از کارت بلیت ها استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: شهرداری در سال ۹۴ وضعیت مالی مناسبی نداشت و به همین دلیل برخی از امور عمرانی نیمه‌کاره ماند و حتی حقوق برخی از پرسنل هم با تأخیر پرداخت شد.

امسال به دلیل انتخابات ستاد استقبال از بهار از پنجم اسفند آغاز به کار کرد

مجید درویشی با اشاره به اینکه ستاد استقبال از بهار در همدان تشکیل شد، اظهار داشت: همه ساله ستاد استقبال از بهار از ۱۵ اسفندماه تشکیل می‌شد اما امسال به دلیل انتخابات، ستاد استقبال از بهار از پنجم اسفند آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۶۰۰ نفرساعت کار برای پاکسازی تبلیغات کاندیداها در سطح شهر انجام شد، بیان کرد: در ایام تبلیغات آسیب‌هایی به ایستگاه‌های اتوبوس وارد شد و هزینه‌هایی به شهرداری تحمیل کرد.

وی با اشاره به رنگ‌آمیزی ۲۰۰ کیلومتر جداول شهر عنوان کرد: در روزهای اخیر به دلیل بارندگی و باد، کار کمی مختل شد که با مساعد شدن هوا کارها دوباره انجام می‌شود.

معاون شهردار همدان با بیان اینکه هشت المان فضای سبز ایجاد شده است، افزود: راه‌اندازی و رنگ آب‌نماها و پاکسازی ورودی‌های شهر همدان و رودخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

وی با بیان اینکه ۷۵ تا ۱۰۰ المان در پارک‌ها نصب می‌شود، گفت: رنگ‌آمیزی ۲۰ هزار متر مربع نقاشی دیواری و اجرای نقاشی دیواری در پنج نقطه از شهر برای استقبال از بهار انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار