مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال آوینی استان همدان از تولید نرم‌افزار گردشگری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 07 April 2015

مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال آوینی استان همدان از تولید نرم‌افزار گردشگری در این استان خبر داد.

به گزارش فارس ؛ فرهاد صدری اظهار کرد: استان همدان دارای آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری بسیاری است که شناساندن این مکان و تسهیل در راستای بهره‌وری افراد از این آثار موجب تولید نرم‌افزار گردشگری شده است.

وی گفت: این نرم‌افزار شامل اطلاعاتی از جاذبه‌های گردشگری، نقشه‌های آفلاین، مراکز خرید و اسکان، رستوران‌ها و خدمات شهری، خدمات شهر الکترونیک، تلفن‌های ضروری و دیگر اطلاعات مورد نیاز مسافران و همشهریان عزیز است.

مدیر مرکز دیجیتال استان همدان با بیان اینکه این نرم‌افزار ویژه تبلت و موبایل طراحی شده است، ابراز داشت: در این نرم‌افزار نقشه مسیر اسکان‌های نوروزی از مجتمع عین‌­القضات تعبیه شده بود.

وی گفت: در بخش جاذبه‌های گردشگری نیز جاذبه‌های تاریخی و معماری، طبیعی و محیطی، فرهنگی و هنری، تفریحی، ورزشی، زیارتی و مذهبی، مفاخر و مشاهیر و صنایع دستی به همراه مکان آنها بر روی نقشه آفلاین آورده شده است.

صدری ادامه داد: در بخش خدمات شهری آدرس، شماره تماس و مکان بر روی نقشه آفلاین مربوط به بیمارستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز، نمازخانه‌ها، پایانه‌های مسافربری، جایگاه‌های سوخت و سرویس‌های بهداشتی گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار در محل ستاد اسکان شهرداری در مجتمع عین‌القضات به صورت بلوتوث در تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل قابل دریافت بود، ابراز داشت: از این نرم‌افزار یک نسخه تکثیر شده بر روی لوح فشرده در بین مسافران و گردشگرانی که به مناسبت نوروز 94 وارد همدان ‌شدند توسط شهرداری اهدا شد.

مدیر مرکز فرهنگی دیجیتال آوینی استان همدان با بیان اینکه این نرم‌افزار قابلیت‌های مورد نیاز یک مسافر را تعریف می‌کند، افزود: در این نرم‌افزار جاذبه‌های سرمایه‌گذاری به مسافران معرفی می‌شود، همچنین این نرم‌افزار در پورتال شهرداری و بازار قرار گرفته و قابلیت برداشت و کپی را دارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار