مدیر امور باغبانی همدان از تولید ۲۷۰۰ تن قارچ خوراکی در همدان خبر داد و گفت: ۱۹۰ واحد صنعتی و خانگی تولید قارچ در همدان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 25 February 2016

مدیر امور باغبانی همدان از تولید ۲۷۰۰ تن قارچ خوراکی در همدان خبر داد و گفت: ۱۹۰ واحد صنعتی و خانگی تولید قارچ در همدان فعالیت می‌کنند.

به گزارش تسنیم،حجت الله شهبازی اظهار داشت: در حال حاضر 10 واحد صنعتی تولید قارچ دکمه‌ای و 180 واحد خانگی فعال در استان هستند که افزون بر دو هزار و 700 تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه از این میزان، هزار و 230 تن در واحدهای صنعتی و 489 تن در واحدهای مشاغل خانگی تولید می‌شود، افزود: سال گذشته استان همدان رتبه هشتم تولید قارچ دکمه‌ای را در کشور دارا بوده و امید است امسال با تولید بیشتر رتبه همدان نیز ارتقا پیدا کند.

شهبازی با اشاره به جایگاه این محصول کشاورزی در سبد خانوار اظهار داشت: در بین محصولات باغی و زراعی، کشت و پرورش محصولات زودبازده از جمله قارچ خوراکی بنا به دلایلی نظیر شاخص اقتصادی، زیست‌محیطی، تغذیه‌ای و دارویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همدان منطقه ای بسیار مساعد برای پرورش و تولید قارچ خوراکی در کشور است، تصریح کرد: دولت و جهاد کشاورزی از فارغ‌التحصیلان و متقاضیان ایجاد مزارع پرورش قارچ خوراکی حمایت‌هایی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر سهم آورده دانش آموختگان رشته کشاورزی برای ایجاد مزرعه 10 درصد و افراد عادی 20 درصد است و مابقی هزینه راه‌اندازی واحدهای تولیدی قارچ خوراکی نیز به صورت تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید قارچ خوراکی در کشور تبدیل شود، عنوان کرد: در حال حاضر قیمت قارچ در بازار از وضعیت مناسبی برخوردار است که با گسترش واحدهای تولید قارچ باید زمینه را برای کشف بازارهای جدید نیز فراهم کنیم.

شهبازی تصریح کرد: باید تلاش لازم صورت گیرد تا صنایع فرآوری مربوط به این محصول در استان همدان مستقر شده و بتوانیم با تبدیل آن، ارزش افزوده بیشتری برای استان همدان ایجاد کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار