مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 129 فقره پرونده با مساحت 87 هکتار، تصرفات مربوط به سالیان گذشته تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‏‌ است.
کد خبر: ۱۸۶۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 25 February 2016

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون 129 فقره پرونده با مساحت 87 هکتار، تصرفات مربوط به سالیان گذشته تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده‏‌ است.

به گزارش ایسنا، "محمد رودباری" در آئین معرفی فرماندهی و شروع به‌کار یگان حفاظت از اراضی و املاک استان، اظهار کرد: در 10 شهر استان همدان 77 پلاک، 10 هزار و 400 هکتار زمین ملی در محدوده و حریم شهرها از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تحویل اداره راه و شهرسازی شده است.

وی افزود: از این میزان پنج هزار و 280 هکتار سند به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده و پنج هزار و 120 هکتار در دست پیگیری است که امیدواریم با همکاری خوب منابع سند این پنج هزار و 120 هکتار نیز منتقل شود.

وی تصریح کرد: حفاظت 11 هزار و 500 هکتار زمین متعلق به دولت، به عهده راه و شهرسازی است که 10 هزار و 400 هکتار آن از منابع طبیعی گرفته و باقی خریداری شده است.

رودباری با تاکید بر اینکه در سال گذشته 54 مورد رفع تصرف زمین‌های دولتی که از سوی افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود، انجام شده است، ادامه داد: مساحت این 54 پرونده رفع تصرفات 40.2 هکتار و ارزش آن 26 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 129 فقره پرونده تصرفات که به مراجع قضایی ارجاع شده، برای 22 مورد به نفع دولت حکم قطعی صادر شده و برای هشت مورد حکم خلع ید اجرا شده است و برای چهار مورد به نفع کسانی که مالک بودند رأی صادر شده است.

وی با بیان اینکه زمینهای در اختیار راه و شهرسازی در همدان سه هزار و 867 هکتار است که از این میزان سند هزار و 864 هکتار منتقل نشده، عنوان کرد: در شهر مریانج 313 هکتار از زمینها در اختیار راه و شهرسازی است.

رودباری با بیان اینکه موضوع زمین‌خواری از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: حفاظت و حراست از املاک جزو برنامه‌های ما است و فرمایشات مقام معظم رهبری باعث شد این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد و باعث صدور مجوز تشکیل حفاظت از اراضی شود.

وی افزود: استان همدان سومین استانی است که فرمانده یگان حفاظتی آن معرفی و شروع به‌کار خواهد کرد و منتظر هستیم تا با شروع به‌کار این سازمان از املاک ملی بیشتر حفاطت کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به تعامل خوب استان با محوریت شورای خفظ حقوق بیت‌المال اقدامات خوبی در راستای حفظ منابع و املاک ملی در استان صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته موضوع بحرانی و نقطه قرمزی که به شکل غیرقانونی در حریم راه و شهرسازی تصرف میشد، در استان همدان تقریبا صفر شده است.

رودباری افزود: با توجه به اهمیت حفاظت از املاک راه و شهرسازی در سال گذشته 270 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد که این رقم در سال‌جاری به 400 میلیون تومان رسید و برای سال آینده نیز به 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی‌که یگان حفاظت از سوی نیروی انتظامی مستقر شده و کارهای اجرای احکام انجام شود، بازدارندگی بسیار بیشتر خواهد شد.

رودباری اضافه کرد: امیدواریم از این فضای ایجاد شده در کشور، بتوانیم در استان نیز بهره‌برداری کامل را برده و زمین‌هایی که از سنوات قبل تصرف شده شناسایی و از مراکز قضایی برای برگرداندن تمامی اموال پیگیری کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار