تمدید اجرای سوگواره یاس نبوی در کرج
تاکنون طرح‌های گردشگری البرز حداکثر موفق به جذب 10 تا 15 هزار گردشگر شده، اما سوگواره یاس نبوی در کرج طی ایام تعطیلات نوروز 94 رکورد جذب گردشگر را شکسته است.
کد خبر: ۱۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 05 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، معنوی بسیاری است که کمتر به مردم معرفی شده و به همین دلیل این استان با وجود این جاذبه بسیار و متنوع، در جذب گردشگر چندان موفق نبوده است.
برخی از کارشناسان معتقدند که در صورت ارائه و اجرای طرح‌های خلاقانه، می‌توان بخشی از این نقص و کاستی را برطرف کرد.
اعتقاد کارشناسان امسال با اجرای طرح سوگواره نبوی در جوار امامزاده طاهر (ع) کرج اثبات شد.
تاکنون طرح‌های گردشگری البرز حداکثر موفق به جذب 10 تا 15 هزار گردشگر شده، اما این سوگواره در ایام تعطیلات نوروز 94 رکورد جذب گردشگر را شکسته است.
این طرح مربوط به برگزاری سوگواره یاس نبوی در جوار امامزاده طاهر (ع) است که از 28 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 اجرا شد و به دلیل حجم بالای استقبال مردم، تا میلاد با سعادت فاطمه صدیقه (س) اجرای سوگواره فوق تمدید شد.
این سوگواره در حقیقت یک نمایشگاه بصری و با قابلیت ویژه بوده که در چندین غرفه دایر شده است.
در غرفه نخست، ماجرای مرگ دختر جوان مسلمانی روایت شده که تا لحظه مرگ امام زمان (عج) خود را نشناخته است.
روح این دختر مسلمان پس از مرگ با فرشته نورانی آشنا شده و این فرشته، او را به روزهای صدر اسلام برده و از نزدیک با ماجرای وفات پیامبر گرامی اسلام (ص)، حمله به خانه علی (ع)، شهادت حضرت فاطمه (س) و بالاخره مظلومیت شیعه آشنا کرده است.
روح این دختر مسلمان بالاخره از درگاه رحمت و معرفت امام زمان (عج) طلب عفو کرده و از چشمه نورانی اهل بیت (ع) سیراب می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز درباره دستاوردهای این طرح گفت: از ابتدای اجرا تا روز 15 فروردین بیش از 120 هزار نفر از مسافران نوروزی و ساکنان استان البرز از این سوگواره معنوی دیدن کردند.
وی تصریح کرد: این تعداد جذب گردشگر برای یک طرح معنوی و فرهنگی در کشور کم نظیر و در استان البرز بی سابقه است و نشان می‌دهد که در صورت برنامه‌ریزی صحیح و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و الگوهای فرهنگی، معنوی و ارزشی بومی و دینی، می‌توان موفق به جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار