دشمنان و در راس آنهاآمریکا به دنبال زیر سوال بردن نهادها و مراجع قانونی مرتبط با انتخابات و شبهه افکنی در جامعه هستند.
کد خبر: ۱۸۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 21 February 2016
 امام جمعه تویسرکان گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم، انتخابات اسفند ماه سال جاری را به یک معجزه سیاسی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه این هفته تویسرکان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن خیلی تلاش کرد تا از برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند اما در این سی و چند سال انتخابات در ادوار مختلف با شکوه و حضور حماسی مردم برگزار شد.

وی بیان کرد: دشمنان و در راس آنها آمریکا که در سالهای اخیر با توطئه هایی نظیر تحریم انتخابات موفق به تخریب انتخابات ایران نشدند، اکنون به دنبال زیر سوال بردن نهادها و مراجع قانونی مرتبط با انتخابات و شبهه افکنی در جامعه هستند.

حجت الاسلام موحدی اظهار کرد: آمریکا که می داند نمی تواند از حضور پر شور و حماسی مردم ایران در انتخابات سال جاری نیز جلوگیری کند، نهادهای قانونی را زیر سوال می برد.

وی با اشاره به وفاداری و اقتدار ملت ایران و حضور با شکوه آنها در راه پیمایی یوم الله 22 بهمن سال جاری اذعان کرد: این حضور پر شور که بیشتر از سال های گذشته بود به این معناست که دسیسه های دشمن شکست خورده و مردم آگاه ایران پای نظام علوی و مهدوی خود ایستاده و خواهند ایستاد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان ادامه داد: آمریکا و برخی متحدانش در سال 88 با راه اندازی فتنه به دنبال از بین بردن شیرین کامی حضور 85 درصدی مردم در انتخابات بودند و اکنون نیز که حضور تمام قد و پر شور مردم در انتخابات سال جاری را پیش بینی کرده اند، دنبال اعمال نفوذ و تخریب انتخابات هستند.

وی متذکر شد: آمریکا و استکبار جهانی به خوبی می دانند که حضور حماسی مردم در انتخابات اسفند ماه سال جاری به معنای بیان رسمی اقتدار و کارآمدی نظام اسلامی توسط مردم ایران در سطح دنیا است، این شکست را بر نتافته و به دنبال وارد کردن خدشه به این روند هستند.

حجت الاسلام موحدی همچنین با اشاره به اینکه در جامعه ای که چند مسلمان در انتخابات با یکدیگر به رقابت می پردازند باید فضای جوانمردی حاکم باشد خاطرنشان کرد: در یک جامعه علوی مانند ایران، رفتار معاویه ای یعنی تخریب دیگران برای به دست آوردن منافع و مقاصد شخصی جایگاهی ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: نامزدهای انتخاباتی و طرفدارانشان، قانون محوری، ضابطه مندی، خدمت محوری، آبادگری، فضای برادارانه و رقابت سالم و اسلامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهند.

حجت الاسلام موحدی تاکید کرد: با وجود سلایق مختلف، همه مردم پس از انتخابات به نماینده منتخب مردم احترام می گذارند و هیچ خصومتی با یکدیگر ندارند.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات و همچنین انتخاب افراد اصلح به گفته صریح امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب یک واجب و تکلیف شرعی است.

امام جمعه تویسرکان بیان کرد: همه افراد مورد تایید شورای نگهبان محترم هستند اما در عین حال مردم باید افراد اصلح را انتخاب کنند.

وی توضیح داد: بر اساس آیات قرآن کریم فردی اصلح است که از ویژگی های توانمندی، امین بودن، حفاظت و صیانت از ارزش ها و علم و تخصص برخوردار باشد.

حجت الاسلام موحدی تاکید کرد: مردم باید در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان در استان همدان از میان چهار نامزد مطرح شده، دو نامزد را برگزینند.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به ایام نامنویسی از جوانان علاقمند در حوزه های علمیه خواهران و براداران سراسر کشور نیز گفت: امروز مناطق مختلف جهان تشنه فرهنگ فاطمی و شیعی است و کسانی که می خواهند یاور امام زمان(عج) در ترویج فرهنگ شیعی باشند در حوزه های علمیه حضور یابند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان در 90 کیلومتری شهر همدان است که با بیش از 103 هزار نفر جمعیت از یک نماینده در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.

14 نامزد انتخاباتی در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تویسرکان با یکدیگر رقابت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار