مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: در حال حاضر همچنان خانه‌های استیجاری غیرمجاز اقدام به جذب مسافر می‌کنند که برخوردی با آنها صورت نگرفت.
کد خبر: ۱۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 01 April 2015

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: در حال حاضر همچنان خانه‌های استیجاری غیرمجاز اقدام به جذب مسافر می‌کنند که برخوردی با آنها صورت نگرفت.

به گزارش فارس؛ ریحان سروش‌مقدم  با اشاره به اینکه کاهش مسافرت‌ها در کل کشور مشهود بود، افزود: یکی از دلایل کاهش مسافر شرایط آب و هوایی و دیگری تقارن بهار با ایام فاطمیه بود.

وی با بیان اینکه امسال آمار ورود و بازدیدکننده مسافران واقعی‌تر شده است، افزود: سال‌های گذشته آمار به واقعیت نزدیک نبود.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه آرامگاه بوعلی بالاترین میزان بازدیدکننده را دارد، بیان داشت: غار علیصدر و آرامگاه باباطاهر در رده بعدی قرار داشته و سپس تپه هگمتانه و گنبد علویان بیشترین میزان بازدیدکننده را دارند.

وی با اشاره به اسکان مسافران در هتل یادآور شد: اسکان مسافران در هتل‌ها به جز هتل باباطاهر که در محاصره کارتن به دستان خانه‌های استیجاری است، وضعیت خوبی دارد.

سروش‌مقدم بیان داشت: ظرفیت 100 درصدی برخی هتل‌ها پر بود و برخی حدود 80 درصد بودند.

وی با اشاره به ساماندهی منازل استیجاری یادآور شد: سال گذشته 93 خانه استیجاری مجوز فعالیت گرفتند که با ادامه فراخوان صدور مجور، 28 مورد نیز به این تعداد اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان اضافه کرد: در حال حاضر همچنان خانه‌های استجیاری غیرمجاز اقدام به جذب مسافر می‌کنند که برخوردی با آنها صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی تعداد مسافر افزایش می‌یابد، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و بازارچه‌های صنایع‌دستی که در اماکن دیدنی برگزار می‌شود، موجب ماندگاری مسافران شده است.

سروش‌مقدم در پایان با بیان اینکه در نظرسنجی‌ها از مسافران بالای 87 درصد رضایت عمومی داشتند، اذعان کرد: مسافران از عملکرد استان در بخش‌های نظافت، راهنمایی‌ها در ورودی شهر، امنیت اجتماعی، تنظیم بازار، راهداری، بازرسی، پاسخگویی به شکایات و از شیوه برخورد با مردم راضی بودند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار