قهرمانان مسابقات اسکواش نونهالان دختر همدان گرامیداشت دهه مبارک فجر با برگزاری یکدوره مسابقه در سالن حجاب این شهر معرفی شدند
کد خبر: ۱۷۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 10 February 2016
قهرمانان مسابقات اسکواش نونهالان دختر همدان گرامیداشت دهه مبارک فجر با برگزاری یکدوره مسابقه در سالن حجاب این شهر معرفی شدند

به گزارش ایرنا،رئیس هیات اسکواش استان همدان در این باره گفت: در این رقابت ها 70 نونهال در دو رده سنی زیر 9 سال و زیر 11 سال حضور داشتند که در پایان ارمغان دهقانی بر سکوی نخست ایستاد ، فاطمه دست پیمان دوم شد و آیسان ساغرچیان عنوان سوم را کسب کرد.

فاطمه السادات شبیری روز سه شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقابت ها در قالب جشنواره دانش آموزی برگزار شد و استعدادهای خوبی را توانستیم شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: نفرات منتخب این رقابت ها قرار است براساس هماهنگی صورت گرفته با آموزش و پرورش استان همدان در اردوهای آماده سازی اسکواش نونهالان حضور خواهند داشت.

وی بیان داشت: افرادی که روی قاعده منظم اسکواش بازی می کنند، حافظه و قدرت تمرکز بهتری دارند و با فعالیت مستمر در این رشته ورزشی انرژی، قدرت بدنی و تحمل بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: همچنین اسکواش سبب می شود استرس و اضطراب در ورزشکار به پایین ترین حد خود برسد و ورزشکاران این رشته علاوه بر اینکه کالری زیادی می سوزانند، مفصل ها، استخوان ها و ماهیچه های سالم تری نیز خواهند داشت.

شیبری با اشاره به برگزاری جشنواره هنری اسکواش در مدارس همدان گفت: بیش از یکصد إثر با موضوع رشته ورزشی اسکواش در قالب روزنامه دیواری، ماکت و بروشور توسط دانش آموزان و از مدارس استان همدان به هیات اسکواش استان إرسال شد.

وی خاطرنشان کرد: از آثار ارسالی دانش آموزان نمایشگاهی به مدت دو روز برای بازدید ورزشکاران والدین و علاقمندان دایر شد و در پایان از 10 اثر برگزیده تقدیر به عمل آمد.

در حال حاضر یکصد نفر به صورت سازمان یافته در ورزش اسکواش همدان فعالیت دایمی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار