کد خبر: ۱۷۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تاکید براینکه باید فرآیند تولید محصولات کشاورزی توسط موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال رصد شود، گفت: ۳۰۰ نهالستان دارای مجوز و تحت نظارت موسسه ثبت گواهی نهال و بذر در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، یزدان سیف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نهال و نشاء و صنایع وابسته استان البرز که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه در افکار عمومی سهم دانش محصول مشخص نیست، اظهار داشت: در بخش سهم هزینه پژوهش، برنامه‌ریزی کمتری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرصت کشاورزان برای اقتصادی‌کردن بنگاه کم است و ما نمی‌توانیم این فرصت را به‌هدر دهیم، افزود: باید با افزایش میزان تولید هزینه پژوهش با توجه به افزایش تولید در این بخش کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تاکید براینکه 1200 نهالستان در سطح کشور وجود دارد که از این میزان 300 نهالستان دارای مجوز و تحت نظارت موسسه ثبت گواهی نهال و بذر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید این نهالستان‌ها 62 میلیون نهال است.

وی با اشاره به اینکه به طور میانگین در مجموع باید 300 میلیارد تومان اعتبار صرف تحقیقات در این بخش شود، تصریح کرد: تولید بدون شبکه توزیع روان و دانش فنی اثری در جامعه ندارد، برگزاری این دسته از نمایشگاه‌ها یکی از عوامل بهبود این مهم به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه دانش فنی می‌تواند نیاز کشاورزی را تحریک کند، کشاورزان با دانش جدید آشنا نیستند، اظهار داشت: شبکه توزیع نقش مهمی در بهبود این شرایط دارد، کشاورزی باید در شرایطی رشد و توسعه پیدا کند که کشاورزان اطلاعات کامل و جامعی برای تهیه نهال و بذر داشته باشند.

سیف با تاکید بر اینکه امروزه صنایع غذایی برتر جهان به سبب ارتباط مستمر، هدف‌مند، و اثرگذار با حلقه آخر مصرف‌کنندگان موفق هستند، تصریح کرد: اعتماد خمیرمایه توسعه هر کشوری است.

وی با اشاره به اینکه موسسه ثبت وگواهی بذر و نهال باید فرآیند تولید این محصولات را رصد کند، اظهار داشت: شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی کشور 34 شعبه و بیش از 3هزار کارگزاری در سطح کشور دارد که هر کدام از این کارگزاری‌ها می‌تواند نقش موثری در بخش شبکه توزیع داشته باشد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تاکید بر اینکه باید بستر عرضه محصولات در کشور فراهم شود، بیان کرد: اهتمام جدی برای تحقق این امر در کشور وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار