رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد گفت: تنها ٣٠ درصد مساکن روستایی این شهرستان مقاوم است.
کد خبر: ۱۶۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 15 January 2016

رئیس بنیاد مسکن شهرستان اسدآباد گفت: تنها ٣٠ درصد مساکن روستایی این شهرستان مقاوم است.

به گزارش ایسنا،"علی‌کرم معصومی" با بیان اینکه ٧٠ درصد مساکن روستایی شهرستان مقاوم‌سازی نشده و در برابر بلایای طبیعی کم‌دوام هستند، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد بیش از ١٣ هزار و ٨٠٠ واحد مسکن روستایی وجود دارد که تا کنون از این تعداد مسکن سه هزار و ۵٠٠ واحد مقاوم‌سازی شده است.

وی با تاکید بر مقاوم‌سازی مابقی مساکن روستایی شهرستان با مشارکت مردم روستاها افزود: بنابر بررسی‌های انجام شده تنها ٣٠ درصد منازل روستایی مقاوم‌سازی شده است.

معصومی سهمیه امسال اسدآباد در بحث مقاوم‌سازی منازل روستایی را ٢٢۵ فقره اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از این میزان سهمیه ١١۴ پرونده تکمیل و به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مقاوم‌سازی منازل روستایی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی دولت تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: به این افراد علاوه بر پرداخت ١۵میلیون تومان وام مقاوم‌سازی، مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض از کمیته امداد و دو میلیون تومان از حساب ١٠٠ امام(ره) پرداخت می‌شود.

معصومی ضمن درخواست همکاری و مساعدت بیشتر بانک‌های عامل در جذب تسهیلات مقاوم‌سازی منازل روستایی اظهارامیدواری کرد: مسئولان در راستای توسعه و شتاب هرچه بیشتر آبادانی در سطح روستاها علاوه بر افزایش سقف تسهیلات، بانک‌های عامل را نیز نسبت به پرداخت تسهیلات به نحو آسان‌تر به متقاضیان توجیه کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار