استاندار همدان گفت : ما باید از آمادگی مردم همدان در استقبال از زائران اربعین حسینی به خوبی استفاده کرده و این ظرفیت مطلوب را ساماندهی کنیم.
کد خبر: ۱۶۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 10 January 2016

استاندار همدان گفت: ما باید از آمادگی مردم همدان در استقبال از زائران اربعین حسینی به خوبی استفاده کرده و این ظرفیت مطلوب را ساماندهی کنیم.

به گزارش فارس ، محمدناصر نیکبخت در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه هر جا آشوب و گرفتاری پیش می‌آید قطعا دست آل سعود در آن وجود دارد که یکی از جنایات اخیر این رژیم شهادت آیت‌الله النمر مجاهد شیعه بود.

وی به سالروز حماسه 19 دی ماه اشاره کرد و افزود: در این روز مردم شریف قم با قیام خونین خود در سال 57 شعله انقلاب را برافروخته‌تر کردند تا این انقلاب در 22 بهمن ماه همان سال منتهی به پیروزی شود.

استاندار همدان در خصوص سیاست مباحث صیانت از خانواده نیز گفت: خانواده اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین نهاد در جامعه است که با وجود کوچک بودن، در جامعه نقش کلیدی دارد.

وی به مراسم امسال اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این مراسم که حدود 2 میلیون زائر از کشورمان حضور یافتند اکثریت قابل توجهی از مسیر همدان عبور کردند که در این جلسه جا دارد از همت مردم استان در استقبال از زوار تقدیر کنم.

نیکبخت خاطرنشان کرد: در این مراسم معنوی در استان با همکاری مردم 5 تا 7 هزار زائر را پذیرایی کردند که این نشان از آمادگی خوب و همت والای مردم همدان دارد.

وی در ادامه سخنانش افزود: ما باید از این آمادگی مردم به خوبی استفاده کرده و این ظرفیت مطلوب را ساماندهی کنیم.

استاندار همدان اظهار کرد: در زمینه ساماندهی نوحه‌خوانی و مقابله با قمه‌زنی از سه سال گذشته در استان فعالیت‌های خوبی انجام شده است به طوری که امسال قمه‌زنی حدود 20 مورد بیشتر نبوده که روند کاهشی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس خبرگان و شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم با حضور حداکثری خود در این انتخابات تاثیر خوب و پیام جدیدی را برای ما داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گزارشی از آمار هیئات مذهبی و فعالیت‌های تبلیغی امسال استان ارائه کرد و گفت: سال جاری در این خصوص 50 جلسه در سطح استان برگزار شده و توانستهایم 9 محور را جمع‌بندی کرده و نسبت به مقابله با آسیب‌ها در این حوزه اقدام کنیم.

حجتالاسلام علی دشتکی افزود: سال گذشته تبلیغات اسلامی استان در زمینه اعزام مبلغ برای روشنگری و مقابله با بدعت‌گذاری از 65 درصد به 95 درصد رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی در خصوص ارزیابی و نظارت سازمان تبلیغات در زمینه فعالیت هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: از کل 437 هیئت که مورد بازرسی قرار گرفت 413 هیئت مذهبی در ماه محرم و 422 هیئت در طول سال دارای برنامه مذهبی بودند که از این تعداد 365 هیئت دارای مکان ثابت و 72 هیئت دارای مکان سیار بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: از مجموع هیئات موجود در استان، 262 مورد در مساجد، 20 درصد در حسینیه‌ها، پنج درصد در تکایا و چهار درصد در منازل به عزاداری پرداخته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت مالی هیئت‌های مذهبی در سطح استان خاطرنشان کرد: بنابر تحقیقات انجام شده در هیئات استان از یک‌میلیون تا 100 میلیون تومان هزینه انجام شده که براساس میانگین هیئات استان همدان در حدود 20 میلیارد تومان برای عزاداری‌ها به خصوص محرم و صفر هزینه کرده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار