در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که اکثر کالاهای توقیف شده دارای برچسب شبنم و سامانه پیامکی بهداشت هستند، اما در استعلام از سامانه پیامکی تائید اصالت، در موارد زیادی جواب دریافت نمی‌شد و در بعضی از موارد اگر پاسخی هم داده می‌شد، کالای مورد نظر را تقلبی معرفی می‌کرد.
کد خبر: ۱۵۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 26 December 2015
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از کشف یک انبار لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در این استان خبر داد.
حمیدرضا گل صباحی افزود: در اجرای برنامه‌ها و اهداف کلان نیروی انتظامی و کمیته نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در خصوص لزوم شناسایی عاملان اصلی قاچاق کالا و دستگیری آنها، مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان یک انبار دپو انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در منطقه کلاک شناسایی شدند.
وی اضافه کرد: ماموران پس از اطلاع از وجود یک انبار دپو کالای قاچاق در منطقه مذکور تحقیقات تکمیلی را در این خصوص آغاز و پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن جا مقدار زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی و ایرانی کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: این کالای قاچاق 84 هزار و 259 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی و برقی خارجی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال است که پس از کشف به خارج از انبار منتقل و انبار مذکور نیز پلمب شد.
وی گفت: صاحب کالاهای قاچاق پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی ماموران اعتراف کرد که در امر پخش کالای بهداشتی در استان البرز فعالیت دارد و کلیه کالاهای توقیفی را از چندین شرکت معتبر که به صورت قانونی در امر واردات کالای بهداشتی فعالیت دارند با اسناد و مدارک معتبر گمرکی خریداری کرده است.
وی خاطرنشان کرد: پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس البرز در بررسی‌های فنی و تخصصی مدارک متهم موفق به کشف موارد زیادی از تخلفات از جمله نصب برچسب‌های قدیمی و منسوخ شده طرح شبنم و نصب انواع برچسب‌های تقلبی طرح اصالت و سلامت معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: در تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که اکثر کالاهای توقیف شده دارای برچسب شبنم و سامانه پیامکی بهداشت هستند، اما در استعلام از سامانه پیامکی تائید اصالت، در موارد زیادی جواب دریافت نمی‌شد و در بعضی از موارد اگر پاسخی هم داده می‌شد، کالای مورد نظر را تقلبی معرفی می‌کرد.
گل صباحی گفت: در ادامه بررسی‌های تخصصی ماموران، حداقل 11 نوع لیبل اصالت و سلامت کالا با طرح‌های مختلف و با هماهنگی و مجوز وزارت بهداشت و درمان توسط برخی از شرکت‌ها به منظور اطمینان از اصلی بودن و واردات قانونی لوازم بهداشتی و آرایشی چاپ و در اختیار شرکت‌های واردکننده این نوع اقلام قرار داده شد که متاسفانه اکثراً مورد سوءاستفاده قاچاقچیان و افراد فرصت‌طلب قرار گرفته که پس از بررسی و استعلام پیامکی مشخص شد این برچسب‌ها تقلبی یا غیرقابل بهره‌برداری و اطمینان هستند و هیچ تناسبی با کالای مورد نظر نداشته یا هیچ اطلاعاتی برای آن کالاها در سامانه پیامکی ثبت نشده است.
همچنین روز گذشته یک انبار داروی قاچاق در کرج کشف شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار