طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده در رزن/توقيف 174 دستگاه خودرو و موتورسيکلت متخلف در فامنين/کشف 28000 عدد قرص و 16 ليتر شربت غير مجاز در همدان/دستگيري عامل تهديد و اخاذي در فضاي مجازي توسط پليس ملاير/هدف مجرم فضاي مجازي، آبروريزي بود
کد خبر: ۱۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 17 December 2015

طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده در رزن

فرمانده انتظامي شهرستان رزن از تشديد طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و کشف 774گرم موادمخدر موادمخدر طي 24 ساعت گذشته دراين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "اسماعيل جمشيدي" درتشريح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با مواد افيوني و برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و پاکسازي نقاط آلوده را در سطح شهرستان به اجرا گذاشتند.

وي افزود: در همين راستا يکي از فروشندگان مواد مخدر توسط پليس شناسايي و طي يک عمليات غافلگيرانه در محل مخفيگاه خود دستگير و مقدار 774 گرم مواد مخدر از نوع ترياک از وي کشف شد.

سرهنگ جمشيدي ادامه داد:در پي دستگيري قاچاقچي موصوف تعداد6نفر معتاد پرخطر نيز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينکه طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي باقوت تمام در شهرستان اجرا خواهد شد بيان داشت: طي روز گذشته ضمن توقيف تعدادي موتورسيکلت و خودرو متخلف تعداد دو فقره سرقت کشف و يک نفر سارق نيز دستگير و تحويل مراجع قضايي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان رزن در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه تهيه، توزيع و فروش موادمخدر و ساير آسيب هاي اجتماعي، موضوع را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند تا نسبت به شناسايي و دستگيري مجرمان اقدام شود.


توقيف 174 دستگاه خودرو و موتورسيکلت متخلف در فامنين

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين از توقيف 174 دستگاه خودرو و موتورسيکلت متخلف در نتيجه اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بزرگ علي نوري" با اعلام اين خبر گفت: با حضور کارکنان انتظامي شهرستان طي 15 روز گذشته چندين طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح شهرستان فامنين در راستاي حفظ امنيت و آرامش شهروندان به اجرا درآمد.

وي افزود: در راستاي اجراي اين طرح تعداد 79 دستگاه خودرو و 95 دستگاه موتور سيکلت متخلف توقيف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در ادامه از دستگيري 2 نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر و 3 نفر سارق و کشف مقاديري مواد مخدر در اين راستا خبر داد.

فرمانده انتظامي شهرستان فامنين در خاتمه بيان داشت: اخبار و اطلاعات واصله از طريق مردم مهمترين عامل در شناسايي و دستگيري فروشندگان مواد مخدر، سارقان و ساير متخلفان مي باشد.


کشف 28000 عدد قرص و 16 ليتر شربت غير مجاز در همدان

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان و کشف 28 هزار و 740 عدد قرص ترامادول و متادون و 16 ليتر شربت متادون خبر داد.

سرهنگ "هادي قزوينه اي" در تشريح اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در پي خبري از فعاليت يکي از قاچاقيان مواد مخدر در سطح شهرستان همدان مطلع و دستگيري وي را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران در تحقيقات صورت گرفته نامبرده شناسايي و با اشراف ايجاد شده بر روي شيوه و شگرد فعاليت نامبرده مشخص شد نامبرده در امر توزيع قرص هاي غير مجاز به صورت گسترده در يکي از محله هاي شهر همدان فعاليت دارد.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: ماموران اين پليس طي روز گذشته در يک عمليات غافلگيرانه در بازرسي از منزل وي مقدار 28 هزار و 740 عدد قرص ترامادول و متادون به همراه 16 ليتر شربت متادون کشف و نامبرده را نيز دستگير کردند.

سرهنگ قزوينه اي در خاتمه اظهار داشت: متهم پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضايي شد.


دستگيري عامل تهديد و اخاذي در فضاي مجازي توسط پليس ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير همدان از دستگيري عامل تهديد و اخاذي در فضاي مجازي توسط پليس اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترک نيا" با اعلام اين خبر افزود: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر تهديد وي در فضاي مجازي، موضوع با حساسيت خاص در دستور کار اين فرماندهي قرار گرفت.

اين مقام مسئول در ادامه ي سخنان خود گفت: با تلاش شبانه روزي کارشناسان پليس فتا، در بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي ناشناس با استفاده از مهندسي اجتماعي ضمن معرفي و جلب اعتماد نسبت به خود در يکي از شبکه هاي اجتماعي و عدم آگاهي لازم از سوي شاکي،با بکارگيري ترفند هاي خاص، کد کاربري وي را دريافت کرده و با انجام اين کار کنترل حساب شاکي را در اختيار خود قرار مي دهد.

سرهنگ ترک نيا بيان داشت: با پيگيري لازم و با انجام تحقيقات دقيق فني و پليسي توسط کارشناسان پليس فتا، سرانجام فرد متهم شناسائي و با هماهنگي مقام قضائي، احضار و با توجه به شواهد و قرائن موجود، وي به ناچار به بزه ارتکابي معترف شد.

اين مقام انتظامي افزود: در اين ارتباط ضمن تشکيل پرونده ي قضائي مراتب تحت پيگرد قانوني قرار گرفت.


فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه به شهروندان هشدار داد:

1-قبل از استفاده از پيام رسان هاي موبايل مانند تلگرام نحوه استفاده از آن را فرا گيرند .

2- هرگز به پيام هاي مشکوک و تحت عناوين خاص مانند (اين پيام از طريق تلگرام ارسال مي گردد)يا (اين پيام از طريق پليس فتا ارسال گرديده است)يا (اين پيام از طريق رباط تلگرام مي باشد)توجه نکنند.

3-چنانچه کد يا رمزي براي آنها ارسال شد آن را براي هيچ کس يا شماره اي ارسال نکنند.

4-نظارت بر فرزندان در فضاي مجازي توسط والدين از اقدام هايي است که مي تواند مانع از انجام بزه توسط نوجوانان وجوانان گردد، چرا که در اين سن آنها کنجکاو بوده و با اقدام هاي خود باعث مشکلاتي براي خود و ديگران مي گردند.

5- والدين سواد ديجيتالي خود را افزايش داده تا بتوانند برفرزندان خود نظارت نمايند و يااگر توانايي آن را ندارند از افرادي که اطمينان به آنها دارندبخواهند بر فعاليت هاي مجازي فرزندان آنها نظارت کنند.

6- هرگونه پيام يا موارد مشکوک را به پليس فتا گزارش نمايند.


هدف مجرم فضاي مجازي، آبروريزي بود

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان از شناسايي و دستگيري فردي که در يکي از شبکه هاي اجتماعي تحت موبايل تصاوير شهروند همداني را منتشر کرده و از وي اخاذي کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "اکبر اميني" در تشريح اين خبر گفت: با مراجعه شهروند همداني و در دست داشتن مرجوعه اي قضايي مبني بر انتشار تصاوير شخصي، آبروريزي و اخاذي از وي موضوع ضمن تشکيل پرونده در دستور کار فوري کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

وي در ادامه افزود:در تحقيقات اوليه مشخص شد تصاوير شخصي شاکيه با مشخصات کامل وي از جمله نام و آدرس منزل در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده است.

اين مقام انتظامي بيان داشت:با انجام تحقيقات تکميلي مشخص شد شاکيه گوشي خود را در تاکسي جا گذاشته و شخص يابنده گوشي با مشاهده تصاوير شخصي وي در گوشي تلفن همراه بارها از همين طريق از وي اخاذي کرده و با برقراري تماس با دوستان و آشنايان قصد ريختن آبرو و هتک هيثيت وي را داشته است.

سرهنگ اميني تصريح کرد:با انجام اقدامات فني و با بکارگيري شگردهاي خاص پليسي فردي که گوشي در اختيار وي بود و اين اعمال شنيع را انجام داده بود شناسايي و دستگير شد.

وي اظهار کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و در بازجويي فني به عمل آمده بيان کرد پس از چندين بار اخاذي و گرفتن مبالغي از شاکيه دوباره قصد گرفتن وجهي از وي داشتم که از اين کار ممانعت کرد، من هم تصاوير وي را با مشخصات کامل هويتي در شبکه هاي اجتماعي منتشر و با آشنايان وي تماسهايي تلفني مبني بر مشاهده تصاوير و بي آبرو شمردن وي داشتم.

رئيس پليس فتا همدان ضمن اعلام اين نکته که طبق قانون جرائم رايانه اي انتشار تصاوير غير و هتک هيثيت در فضاي مجازي جرم محسوب مي شودو با مجرمين برخورد قانوني صورت خواهد گرفت به شهروندان توصيه کرد: براي گوشي هاي تلفن همراه خود رمزهاي عبور قوي انتخاب و در صورت امکان از نگهداري تصاوير شخصي خودداري کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار