کد خبر: ۱۴۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 14 December 2015


معاون پژوهشی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور از حفظ 4 هزار گونه گیاهی در باغ ملی گیاه‌شناسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع،‌فاطمه سفیدکن با بیان اینکه پتانسیل خوبی در زمینه گیاهان دارویی در کشور داریم گفت: این صنعت مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: اگر بتوان از گیاهان دارویی در کشور برای ساخت فراورده‌های بهداشتی و آرایشی طبیعی استفاده شود، منجر به ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر در کشور می‌شود.

معاون پژوهشی موسسه ‌تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در ادامه سخنان خود از برگزاری جشنواره محصولات آرایشی و بهداشتی طبیعی خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف ارائه روش‌های فرآوری و استفاده صنعتی گیاهان دارویی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران از 25 آذر ماه به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

سفیدکن بیان داشت: در این جشنواره انواع فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی که در ساخت آنها از ترکیب‌های طبیعی، عصاره‌ها و اسانس‌های گیاهی استفاده شده است، به علاقمندان عرضه می‌شود.

*غفلت مسئولان از پتانسیل گیاهان دارویی کشورمان

وی با انتقاد از غفلت مسئولان از پتانسیل گیاهان دارویی برای ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی در کشور خاطرنشان کرد: یکی از اهدافمان برای برگزاری جشنواره این است که بگوییم پتانسیل خوبی از گیاهان دارویی در کشور داریم که در این صنعت به خوبی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و اگر بتوان از گیاهان دارویی در کشور برای ساخت فراورده‌های بهداشتی و آرایشی طبیعی استفاده شود، منجربه ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر در کشور می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار