استاندار همدان خطاب با ابرازگله از بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌های خصوصی در کمک به واحدهای تولیدی کم‌کاری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 28 November 2015

استاندار همدان خطاب با ابرازگله از بانک‌های خصوصی گفت: بانک‌های خصوصی در کمک به واحدهای تولیدی کم‌کاری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد ناصر نیک‌بخت در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، خطاب به یکی از بانک‌های خصوصی استان اظهار کرد: یکی از بانک‌های خصوصی سرپرست سابق یکی از شعبه‌های خود را که خوشنام‌ترین، فعال‌ترین، بسیار دلسوز و با دغدغه برای تولید بوده و به این بخش کمک کرده را به زندان انداخته در حالیکه هیچ کدام از وام‌های پرداختی از سوی این شعبه نه مانده و نه کسی فرار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک خصوصی باید هر چه سریع‌تر این مساله را تعیین تکلیف کند، افزود: اگر این مساله درست نشود خود ورود کرده و کاری می‌کنم که آن بانک نتیجه بی‌لطفی‌اش را ببیند و مجبور شود استان را ترک کند.

نیک‌بخت تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور وزیر دارایی، معاون اول رئیس جمهور و 5 استان برگزار خواهد شد، مقرر می‌شود این بانک‌های خصوصی که سپرده‌های مردم را جمع می‌کنند، در ردیف بانک‌هایی که زحمت تولید را می‌کشند متعهد شوند به تولید کمک کنند.

وی به جلسه اخیر خود در تهران با حضور وزیر کشور و 5 استان به منظور تسهیل رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: در آن جلسه طبق آمار تحویلی 10 جلسه ستاد تسهیل در استان برگزار شده بود اما در این جلسه 18 مورد عنوان می‌شود؛ یعنی در عرض یک ماه 8 جلسه ستاد تسهیل برگزار شده است؟

وی با گله‌مندی از معاون اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر در اختیار گذاشتن ناقص آمار عنوان کرذ: یک ساعت پیش از جلسه با شما تماس گرفتم تا اگر موردی از قلم افتاده بگویید اما آن روز در خاطرتان نبود و امروز تمام مشکلات و موانع تولید را مطرح می‌کنید!

وی با اشاره به اینکه مدیران باید تمام اطلاعات مربوط به حوزه کاری خود را حفظ باشند، تصریح کرد: هر مدیری که موفق است بدانید کارشناسان خوبی در کنارش دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه مدیران باید اشتغال را جدی بگیرند، تصریح کرد: تمام تلاش‌ها در اشتغال خود را نشان می‌دهد اما متاسفانه اطلاعاتی برای رفع تکلیف به من داده شده بود و احساس می‌کردم آمار آبکی است که از این بابت گله‌مندم.

وی با اشاره به اینکه در آن جلسه درخواست تنفیذ اختیار برای ارائه تسهیلات بیش از 10 میلیارد تومان را به استان‌ها خواستار شدیم، عنوان کرد: در خصوص پرداخت وام ازدواج نیز از بانک‌ها گله داریم که باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در خصوص تغییر بانک عامل برای پرداخت تسهیلات ارزی به شرکت شیشه نیز گفت: متاسفانه بنا به پیشنهاد یکی از مدیران به اشتباه نامه‌ای به صندوق توسعه برای تغییر بانک عامل از سامان به ملی ارسال کردیم در حالیکه باید این تغییر در داخل استان رخ می‌داد.

وی تاکید کرد: تغییر بانک عامل به علت نداشتن قرارداد ارزی در سال 94 نیست بلکه سهامدار اصلی بانک سامان، سهامدار اصلی شرکت شیشه هم هست بنابراین از نظر قانونی نمی‌توانست به شرکت خود وام پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه بانک ملی تسهیلات ارزی به شرکت شیشه ارائه کند، افزود: در صورت کمبود منابع ارزی از صندوق توسعه آن را جبران می‌کنیم.

نیک‌بخت همچنین در خصوص هزار و 200 تومان اعتبار تخصیص یافته از محل سفر رئیس جمهور به استان، اظهار کرد: در حال حاضر 50 درصد از این مبلغ بلاتکلیف است که می‌طلبد با مشورت بانک مرکزی نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود.

وی در ادامه خطاب به مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز گفت: آمار اشتغالی که اعلام می‌کنید باید همانند تامین اجتماعی مستند باشد.

وی ادامه داد: شما نباید ارتباط خود را با کارآموزان پس از کسب مهارت قطع کنید بلکه باید وضعیت آنها را رصد کرده و مدام در ارتباط باشید.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای زمانی مدال افتخار کسب می‌کند که گزارشی از اشتغال آموزش‌دیده‌ها و کارآموزان خود ارائه کند بنابراین این امر قابلیت مدال دادن دارد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مهارت داشته و جویای کار باشند هرگز بیکار نمی‌مانند، عنوان کرد: کارفرماها همواره نیروهای آموزش‌دیده و ماهر را بر فردی که مهارت خاصی ندارد، ترجیح می‌دهند.

وی افزود: کارفرماها افراد هوشمندی هستند و کسی را که به دردش بخورد جذب می‌کند، درست است که گرفتار می‌شوند و اعصابشان به گونه‌ای بهم می‌ریزد که حتی فرصت فکر کردن هم ندارند چراکه کسی کمکشان نمی‌کند و سنگی بر دوششان می‌گذارند، اما واقعا باهوشمند بوده و دقت‌نظر دارند.

وی از فرمانداران خواست به فنی و حرفه‌ای کمک کنند تا نیروهای آموزش‌دیده تحویل جامعه شود.

وی یادآور شد: متاسفانه از رشته فنی و حرفه‌ای دانشجویانی فارغ‌التحصیل می‌شود که فقط تئوری مطالب را آموخته‌اند بنابراین باید بین 5 ماه تا یک سال حرفه‌آموزی کنند و به صورت میدانی آموخته‌هایشان را اجرا کرده تا طالب پیدا کنند.

وی در پایان به بند "د" تبصره قانون بودجه استمهال تسهیلات اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانکی خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی استمهال و سودشان بخشیده شود چراکه مردم باید امیدوار باشند و احساس کنند از سوی دولت و نظام پشتیبانی می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار