معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی استان همدان نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۱۳۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 25 November 2015

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی همدان گفت: توسعه برنامه‌های فرهنگی استان همدان نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.

به گزارش تسنیم ،علی مراد کیانی در شورای عالی فرهنگی همدان اظهار داشت: اقدامات فرهنگی از سوی دستگاه‌ها در حال انجام است ولی اگر اهمیت برنامه‌‌های فرهنگی برای مردم ملموس شود اثرگذاری بالایی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه مشارکت مقوله‌ای است که اسلام روی آن تاکید بسیاری داشته ولی از این لفظ مشارکت کشورهای دیگر سواستفاده می‌کنند، افزود: اگر راهبرد مشارکت در دستور کار قرار گیرد بسیاری از برنامه‌های فرهنگی موفق خواهد بود.

کیانی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی عمده فعالیت‌های فرهنگی خود را براساس برنامه ابلاغی انجام می‌دهند، تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها برنامه‌ها را استانی طرح‌ریزی می‌کنند و نسبت به شهرستان‌ها اطلاعی ندارند.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت مردمی بهترین گزینه برای کارهای فرهنگی است، تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های فرهنگی باید وحدت رویه داشته و از ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده کرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد گروه‌های مشورتی، رصد مشکلات و معضلات و فرصت‌ها در محلات هستیم، عنوان کرد: هدف انجام کار فرهنگی موثر در سطح شهر همدان است و قرار نیست هر دستگاهی بهره‌برداری خود را داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی شئون دینی در همدان اظهار داشت: در این جلسات که شهرداری همدان نیز در آن عضو است تصویب شد تا برای برپایی خیمه‌های صلواتی در درون شهر همدان در ایام محرم و صفر از شورای هیئت‌های حسینی مجوز گرفته و براساس ضرورت برپا شود.

کیانی با بیان اینکه شهرداری همدان بدون توجه به این مصوبه اجازه برپایی چندین خیمه در نقاط مختلف شهر را صادر کرد، عنوان کرد: برخی در این خیمه‌ها اقدامات غیرفرهنگی انجام داده و برخی نیز کاسبی می‌کردند که آسیب و نقاط منفی آن بیشتر از مسائل مثبت است.

وی بیان کرد: همچنین مصوب شد تا مطالب مندرج در بنرهای هیئت‌های مذهبی در شورای هیئت‌های مذهبی تایید شده و سپس مجوز نصب داده شود ولی این امر نیز عملیاتی نشد که سبب شد برخی مسائل خلاف فرهنگ عزاداری نیز در آنها استفاده شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه بحث «نفوذ» در حوزه فرهنگی در هیئت‌های مذهبی نیز وجود دارد، عنوان کرد: حساسیت‌هایی در زمینه هیئت‌های مذهبی داریم و حتی اگر نام هیئتی مشکل داشته باشد مجوز فعالیت نمی‌‌دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار