کد خبر: ۱۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 21 November 2015

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگسازی امری مهم تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت اله ملاصالحی روز پنج شنبه در پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در سالن شهدای البرز افزود : عملکرد این کمیسیون بسیار مطلوب بوده، به نحوی که در جریان دیدار مشترک با رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری نیز اعلام شده و حاکی از تلاش های ویژه رئیس و اعضای این کمیسیون در استان دارد.

وی با اشاره به همت مسئولان استان برای قطع سوخت مازوت قاچاق در نیروگاه منتظر قائم و همچنین کشفیات کالاهای تاناکورایی و.. افزود: با تدبیر بسیاری از موانع را در این حوزه می توان از میان برداشت؛ در صورتی که برنامه ریزی های جامعی در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه با اشاره به ضرورت الصاق بارکد بر روی کالاهای وارداتی خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق با نصب این بارکد که زبانی بین المللی است و بیش از پنج میلیون کالا در سراسر جهان برخوردار از آن هستند، می توان کالاهای بی کیفیت و قاچاق را شناسایی و مانع واردات آنها شد.

ملاصالحی با اشاره به اینکه باید برای کالاهای داخلی نیز برند سازی کرد تا سطح تولید ملی افزایش و رونق پیدا کند، گفت: تولیدکنندگان با برند سازی کالاها می توانند جریان سازی و تبلیغات موثری در افزایش سطح خرید کالای داخلی داشته باشند.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز نیز دراین جلسه از تشدید نظارت ها بر واردات کالاها به استان در ماه های پایانی سال خبر داد.

علی اکبرزارعی نژاد افزود: اصلی ترین سیاست های دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری و مردمی شدن است که مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخش قابل توجهی از هزینه ها کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این زمینه خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات کارگروه فرهنگی از منظر استانی مطلوب بوده است، اما برای کار بیشتر باید بسترهای مردمی شدن امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داد.

زارعی نژاد آشنایی اصناف، اتحادیه ها، مجامع امور صنفی با قوانین امر مبارزه را مهم قلمداد و با اشاره ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی و استفاده از طرفیت صدا و سیما در این زمینه گفت: از بستر فرهنگ و هنر، تئاتر، سینما و مطبوعات می توان در امر پیشگیری، اطلاع رسانی های لازم را داشت.

وی افزود: کارگروه عملیاتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دنبال ظرفیت سازی و بهره مندی از ویژگی دستگاه های نظامی و انتظامی می باشد.

زارعی نژاد با اشاره به نزدیک بودن به فصل انتخابات تصریح کرد: در جریان دو رویداد مهم پیش رو، نظارت بر ورود کالاها در استان دو چندان خواهد شد و اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان را نمی دهیم.

وی همچنین نظارت بر عملکرد توزیع کنندگان سهمیه سوخت را از جمله برنامه های محوری این کمیسیون قلمداد کرد و گفت: تا پایان سال برنامه های ویژه ای در این زمینه اجرایی خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با اشاره به موقعیت استراتژیک استان در بحث راه ها نیز افزود: فرایند مبارزه از ورود و گردش کالای قاچاق و کالاهای ممنوعه از مبادی ورودی و خروجی استان با نظارت های بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی تشکیل تیم نظارتی بمنظور رصد توزیع کالاهای سلامت محور را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: دراین طرح ساماندهی عطاری ها،باشگاه های ورزشی در دستور کار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار