امام جمعه همدان گفت: علم و دانش اگر برای رسیدن به هدف عالی و مقدس نباشد، موجب زیان بشریت است.
کد خبر: ۱۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴ 01 November 2015

امام جمعه همدان گفت: علم و دانش اگر برای رسیدن به هدف عالی و مقدس نباشد، موجب زیان بشریت است.

به گزارش فارس؛مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در دهه دوم محرم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه و با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) در دهه دوم محرم اتفاق قابل‌توجه و مناسبی است که هر شب در مکان دفتر نماینده ولی فقیه در استان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود و امروز نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اقدام به برگزاری این مراسم سوگواری کرد.

به طور معمول مراسم عزاداری امام حسین(ع) در همدان تنها در دهه اول محرم برگزار می‌شود و امام جمعه همدان بر این مهم تاکید دارد که عزاداری‌ها در ایام ماه محرم به دهه اول محدود نشود.

برگزاری مراسم عزاداری در محیط دانشگاهی و با حضور جوانان دانشجو اتفاق پسندیده‌ای است که انتظار می‌رود این مهم در دیگر نهادهای آموزشی نیز نهادینه و اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان در همدان بعد از مراسم عزاداری و سوگواری در جمع دانشجویان گفت: آموختن علم و دانش بسیار نیکو و امری مناسب است اما اهل دانش باید چگونگی دانش آموختن و بهره‌برداری و ارائه دانش نیز یاد بگیرند و علم و دانش نباید در مسیر زیان‌بار خرج شود.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با اشاره به اینکه عزاداری اهل معرفت و آگاهی جایگاه رفیعی دارد، اظهار کرد: علم و دانش باید در مسیر درست و صحیح قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فریضه زکات امری مالی است، خاطرنشان کرد: علم و دانش چراغی است که در مسیر کسب دانایی و آگاهی به کار می‌آید و استفاده نادرست از دانش موجب بروز جهل می‌شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان نیز در این مراسم گفت: شمر از یاران حضرت علی (ع) بود که به حب دنیا گرفتار شد و در جهل و نادانی افتاد.

حجت الاسلام حمیدرضا طالقانی با تاکید بر اینکه عشق و محبت اهل‌ بیت(ع) راه رستگاری و نجات انسان است، اظهار کرد: شناخت اهل بیت(ع) و عشق به ایشان خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار