مدیرعامل شرکت گاز همدان مطالبات شرکت گاز از مشترکان را 115 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مصرف غیرمجاز گاز با رسیدن فصل سرما افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 31 October 2015
مدیرعامل شرکت گاز همدان مطالبات شرکت گاز از مشترکان را 115 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مصرف غیرمجاز گاز با رسیدن فصل سرما افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم؛محمدمهدی مهدوی اظهار داشت: در حال حاضر 538 هزار و 400 مشترک گاز در استان همدان وجود دارد که 65 درصد از این میزان مشترکان شهری و مابقی مشترکان روستایی هستند.

وی با اشاره به اینکه با وجود افزایش مشترکان، افزایش در میزان مصرف گاز در استان دیده نشده است، افزود: با اقدامات انجام شده، امسال 12 هزار و 50 مشترک جدید به شرکت گاز استان همدان نیز اضافه شده است.

مهدوی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه هفت میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف می‌شود، عنوان کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه یک میلیارد و 150 میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکان استان همدان مصرف شده است.

وی درباره میزان مطالبات شرکت گاز از مشترکان نیز گفت: شرکت گاز استان همدان 115 میلیارد تومان از مشترکان استان طلب دارد که بخش قابل توجهی از با 38 میلیارد تومان مربوط به بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه مطالبات جدید را دریافت کرده و اجازه معوق شدن قبوض داده نشده است، عنوان کرد: با تلاش صورت گرفته اجازه داده نشد که گازبها دوباره انباشته شده و به مطالبات گذشته اضافه شود بلکه در پایان هر دوره وصول شد.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مطالبات شرکت گاز به جایگاه‌های CNG مربوط می‌شود، گفت: جایگاه‌های CNG استان همدان در حال حاضر 17 میلیارد تومان به شرکت گاز استان همدان بدهکار هستند که بیشترین آن مربوط به جایگاه‌های ملایر و نهاوند است.

مهدوی با بیان اینکه مشکلات بسیاری در زمینه وصول بدهی جایگاه CNG شهرداری ملایر داریم، تصریح کرد: در سال‌های گذشته شهرداری ملایر براساس مصوبه شورای شهر اقدام به دریافت عوارض «حق‌الارضی» از شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله گاز، برق و آب می‌کند.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری ملایر به صورت خودمختار در این زمینه ورود پیدا کرده و چنین مصوبه‌ای را اجرایی می‌کنند، از این رو بدهی جایگاه CNG شهرداری ملایر به جای این عوارض به شرکت گاز داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با تصریح بر اینکه این اقدام شهرداری ملایر مورد اعتراض شرکت گاز قرار گرفته و موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح می‌شود، عنوان کرد: زمانی که در کشور ارزش افزوده به صورت تجمیعی دریافت می‌شود وضع ارزش افزوده دیگر توسط شورای شهر ملایر غیرقانونی بود.

وی با بیان اینکه رای دیوان عدالت اداری به نفع شرکت گاز استان همدان صادر شده و شهرداری ملایر باید بدهی خود را پرداخت کند، اظهار داشت: قرار شده شهرداری ملایر مطالبات شرکت گاز استان همدان را پرداخت کند ولی به سبب مشکلات مالی هنوز اجرایی نشده است.

وی با اعلام اینکه حجم پرونده‌های مصرف غیرمجاز گاز در استان همدان زیاد است، تصریح کرد: در حال حاضر اشتراک غیرمجاز در استان همدان وجود دارد ولی با طرح و پیگیری، بخش عمده‌ای از تحلفات، سرقت‌ها و مصارف غیرمجاز در استان کاهش یافته است.

مهدوی با بیان اینکه با نزدیک شدن به فصل سرما مصرف گاز به صورت غیرمجاز نیز افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بخشی از اختلافات موجود در فروش گاز به دلیل وجود مشکل در دستگاه‌های اندازه‌گیری بوده و بخشی نیز به سبب مصرف غیرمجاز است که به دنبال کاهش این اختلافات هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار