شهردار همدان با بیان اینکه 120 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر همدان انجام می‌شود، گفت: امسال 35 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر همدان در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۱۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳ 26 October 2015
شهردار همدان با بیان اینکه 120 هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر همدان انجام می‌شود، گفت: امسال 35 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر همدان در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم؛سیدمصطفی رسولی  با اشاره به اینکه اجرای آسفالت یک فن خاص دارد، اظهار داشت: استانداردهای لازم برای آسفالت معابر در انجام امور فنی و زیرسازی رعایت شده تا بتوان به عملکرد خوبی در آسفالت دست پیدا کنیم.

وی افزود: اگر در زمان زیرسازی برای آسفالت اقدامات براساس استانداردها و معیارهای فنی صورت گیرد مشکلاتی در کیفیت و ماندگاری آسفالت ایجاد نمی‌شود البته این مسئله تا زمانی است که کنده‌کاری و حفاری بر روی آسفالت صورت نگیرد.

رسولی تصریح کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان برای طرح‌های توسعه زیرساختی باید کنده‌کاری انجام دهند که این امر سبب می‌شود تا آسفالت تراکم اولیه را نداشته باشد، به طور قطع در زمستان با نشت آب‌های سطحی به زیرساخت‌ها، آسفالت و زیرسازی انجام شده دچار یخ‌زدگی و تخریب آسفالت می‌شود.

وی بیان کرد: بارها به شرکت‌های خدمات‌رسان همدان اعلام شده که یک بار هزینه کرده و شبکه‌های زیرساختی مشترک را در قالب یک کانال اجرا کنند تا تاسیسات از آنها عبور کند و کمتر شاهد تخریب آسفالت در سطح شهر باشیم که شهرداری همدان آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

شهردار همدان با اعلام اینکه این اقدام می‌تواند سبب افزایش طول عمر آسفالت شود، بیان کرد: سال گذشته 120 هزار تن آسفالت در سطح معابر شهر همدان اجرایی شده که متاسفانه ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری سبب تخریب آسفالت برخی از مناطق شده است.

وی با اشاره به اینکه اصطلاح غلطی در شهر باب شده که می‌گویند" به هر جایی که می‌خواهید خدمت‌رسانی شود ابتدا آنجا را آسفالت کنید"، گفت: این اصطلاح درست نیست ولی متاسفانه گاهی می‌توان مصداق‌های آن را در شهر مشاهده کرد.

رسولی با بیان اینکه هزینه هر تن آسفالت براساس قیمت مصوب 117 هزار تومان به ازای هر تن است، اظهار داشت: سازمان عمران شهرداری همدان به سبب ذخیره‌سازی مناسب قیر، اجرای پروژه‌های آسفالت شهرداری را در دست داشت.

وی از اجرای امسال 120 هزار تن آسفالت با اعتبار افزون بر 35 میلیارد تومان در سطح معابر شهر همدان خبر داد و گفت: اگر تخریبی در آسفالت ایجاد شده وارد نشود، آسفالت در همدان بین 10 تا 15 سال عمر می‌کند.

شهردار همدان با تصریح بر اینکه 11 میلیون مترمربع سطح معابر شهر همدان است، اظهار داشت: اگر هر سال 120 هزار تن اجرای عملیات آسفالت در شهر همدان داشته باشیم به طور متوسط هر 15 سال یک بار نوبت به یک محله می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار