معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان در مرحله ثبت نام نهایی نسبت به دوره قبل ۴۰ درصد افزایش یافت که نوید انتخابات پُرشور را می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 23 January 2024

محمدرضا جان نثاری در گردهمایی رییسان آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اصفهان افزود: استقبال از انتخابات در مرحله پیش‌ثبت نام‌ها نیز در این دوره با افزایش ۱۸۰ درصدی مواجه بود.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با بیان اینکه فرایند انتخابات در استان تاکنون بر اساس مُر قانون و بسیار قدرتمندانه انجام شده است، افزود: اکنون شُعبه‌های اخذ رأی مشخص شده و اقدامات فنی آن در حال تکمیل است.

جان نثاری گفت: همچنین عوامل اجرایی‌ انتخابات نیز به‌تقریب مشخص شده‌اند و مراحل ثبت نام آن ها در سامانه‌های مربوطه انجام شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان افزود: تشکیل ستاد انتخابات در اداره کل آموزش و پرورش و شهرستان‌ها با موضوع مشارکت همگانی ضروریست.

وی با بیان‌ اینکه همه ما مُکلف به پیاده‌سازی چهار راهبرُد مورد اشاره رهبر معظم انقلاب (امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت) در برگزاری انتخابات هستیم، افزود: شرایط برای رقابت سالم در استان فراهم و تدابیر لازم برای برقراری امنیت و سلامت انتخابات اندیشیده شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: لازمه افزایش مشارکت در انتخابات این است که گرفتار عملیات روانی دشمن نشویم؛ زیرا آن ها در تلاش هستند تا این انگاره را در میان مردم رواج دهند که هیچکس پای صندوق‌های رأی حاضر نمی‌شود.

جان نثاری ادامه داد: در حالی که این موضوع بدون تردید اشتباه است و بر اساس نظرسنجی‌ها شاهد مشارکت همگانی در انتخابات امسال خواهیم بود.

وی افزود: دشمن می‌خواهد از این موضوع بهره‌برداری‌های دیگر انجام دهد از این رو باید هوشمندانه پیش برویم.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه نهاد آموزش و پرورش باید در ایجاد شور انتخاباتی نقش‌آفرین باشد، افزود: در این زمینه لازم است از ظرفیت دانش‌آموزان، دانشگاه فرهنگیان، خیرین مدرسه‌ساز، نُخبگان المپیادهای علمی و ورزشی، انجمن اولیا و مربیان، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی و تشکل‌های قرآنی استفاده تا اصل مشارکت همگانی در انتخابات نمایان شود.

جان‌نثاری تاکید کرد: حضور مردم بعنوان مهمترین مؤلفه نظام جمهوری اسلامی در بزنگاه‌های کشور ضروریست و این مساله باید تبیین شود.

وی همچنین «دهه فجر» را فرصت مناسب برای انعکاس دستاوردهای کشور و اقتدار نظام جمهوری اسلامی برای جامعه هدف دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار