مدیر کل انتقال خون اصفهان گفت: مراجعه مردمی اهداء خون در اصفهان از ابتدای سالجاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 22 January 2024

 کیان‌ دهراب‌پور افزود: با وجود اینکه میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در فصول سرد سال کاهش پیدا می‌کند، لیکن مردم ایثارگر استان نسبت به اهدای خون اهتمام داشته‌اند.

وی افزود: میزان ذخیره خون استان اصفهان در حال حاضر برابر با سه هزار و ۴۲ واحد و معادل ۷.۲ روز و میزان ذخیره خون شهرستان اصفهان برابر با ۲ هزار و ۱۱۴ واحد معادل ۶.۷ روز است.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: از ابتدای سالجاری، ۱۵۹ هزار و ۳۳۰ نفر به مراکز اهدای خون سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد، ۱۲۶ هزار و ۸۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد ۹ درصدی اهدای خون در سال جاری، تصریح کرد: میزان اهدای خون مستمر در بازه زمانی مذکور برابر با ۵۶.۲۴ درصد و میزان اهدای خون بانوان برابر با ۳.۴درصد بوده است.

دهراب‌پور با اشاره به آغاز فرارسیدن ماه بهمن و وجود تعطیلات چند روزه در این ماه، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه به مراکز اهدای خون در روزهای تعطیل سال کاهش می‌یابد از همین رو هم استانی‌های اصفهانی باید نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند و این اقدام را جزو برنامه‌های در دستور کار خود قرار دهند تا در رفع نیاز بیماران محتاج به خون و فراورده های خونی با مشکل روبرو نشویم.

برچسب ها: اهدا خون ، انتقال خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار