نیازهای فناورانه صنایع اصفهان با کمک شرکت‌های دانش بنیان رفع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲ 30 December 2023

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: بیش از ۲۰۰ نیاز فناورانه صنایع این استان شناسایی شده و تاکنون، حدود ۷۰ نیاز این واحدها با کمک شرکت‌های دانش بنیان رفع شده است.

رسول سواری با بیان اینکه رویکرد توسعه صنعتی این استان بر اساس توسعه صنایع دانش بنیان و فناور است ادامه داد: در کنار حمایت ها و مشوق هایی که بر اساس دستورالعمل های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده، شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان برای توسعه این شرکت ها برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد.

وی افزود: واحدهای دانش بنیان به عنوان عامل مهمی برای ورود به بازارهای نوین کسب و کار محسوب می‌شوند و باید زمینه حضور آنها در عرصه‌های مختلف تولید و اشتغال، تسهیل و ممکن شود.

سواری با اشاره به برگزاری سومین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک و زیست بوم فناوری اظهار داشت: قرارداد رفع نیاز فناورانه «هوشمندسازی چراغ‌های روشنایی معابر شهری» در این همایش بین یک شرکت صنعتی مستقر در شهرک صنعتی رنگسازان اصفهان و یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی با واسطه دفتر فن بازار منطقه ای اصفهان منعقد شد.

وی با بیان اینکه این قرارداد با حمایت مالی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان منعقد شد، اضافه کرد: با اجرای این طرح، مصرف برق چراغ‌های روشنایی معابر تا ۶۰ درصد کاهش می‌یابد و با تعمیم این طرح به سراسر کشور، می‌توان یک درصد از مصرف برق کل کشور را کاهش داد.

بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان مشغول کار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار