معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از انعقاد تفاهمنامه برای اجرای طرح مصون‌سازی دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی با حضور کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹ 12 December 2023

سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: در این راستا تفاهمنامه‌ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش اصفهان منعقد شد تا کارشناسان و مشاوران پلیس در سطح مدارس حضور یابند و دانش‌آموزان را از خطراتی که آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنان را تهدید می‌کند، آگاه سازند.
وی اظهار داشت: یکی از محورهای اصلی این طرح فراهم آوردن زمینه آشنایی دانش‌آموزان و اولیای آنها و معلمان و مدیران مدارس با آسیب‌های اجتماعی و تهدایدات فضای مجازی و ارائه راهکارهای مقابله با آنهاست.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: آموزش و پرورش بستر بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های پلیس در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس در باره آسیب‌های جامعه اطلاعات بیشتری نسبت به دیگران دارند، گفت: حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس و بیان سوژه‌ها و داستان‌های واقعی از پرونده‌های اجتماعی برای دانش آموزان و اولیای آنها می تواند کمک زیادی به پیشگیری از وقوع بِزه و بِزه دیدگی در جامعه کند.
سرهنگ کریمی به آسیب‌هایی که شبکه‌های اجتماعی موبایلی برای دانش‌آموزان به همراه دارد، اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از دانش‌آموزان بدلیل کنجکاوی وارد شبکه های اجتماعی موبایلی می شوند و چون آگاهی درستی از این شبکه‌ها ندارند، دچار آسیب می شوند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه تعداد شاکیان و مُتهمان حوزه جرائم فضای مجازی در سنین پایین نسبت به سال گذشته اندکی بیشتر شده است، گفت: ورود ناآگاهانه دانش آموزان به شبکه های اجتماعی موبایلی یکی از نگرانی‌های خانواده‌هاست که انتظار می‌رود با حضور کارشناسان پلیس در سطح مدارس، این دغدغه رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار