رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: ۵۰ پایگاه امداد و نجات تا پایان سال جاری در جاده‌های کشور به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸ 25 October 2023

بابک محمودی در بازدید از پایگاه امداد و نجات شهدای امدادگر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اکنون نزدیک به ۶۰۰ پایگاه امداد و نجات در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: این تعداد پایگاه امداد و نجات، سوانح تمامی جاده‌های درجه یک و ۲ را به خوبی پوشش می‌دهند اما برای کل جاده‌های کشور نزدیک به۵۰۰ پایگاه دیگر نیاز است که برای ساخت و تجهیزات هر پایگاه نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

رییس سازمان امداد و نجات کشور از افزایش یک هزار دستگاه خودرو امداد تا پایان سال به پایگاه های امداد و نجات خبر داد و گفت: این خودروها برای جاده‌های اصلی و مناطق حادثه‌خیز کافی است اما برای شتاب در ساخت پایگاه، به مشارکت و توجه خیران نیاز است.

وی با قدردانی از همیاری خیران، اقدام آنها در ساخت پایگاه‌های امداد و نجات را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: خیران در سال جاری با تقبل ساخت ۳۵ پایگاه امداد و نجات به اندازه ۳۰ سال گذشته به یاری هلال احمر شتافتند که این مهم اقدام جهشی مناسبی بوده است.

اصفهان دارای رتبه نخست سوانح رانندگی کشور است

محمودی گفت: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان اصفهان به لحاظ عدد، در رتبه اول کشور قراردارد که با افتتاح ۱۲ پایگاه که اکنون در دست ساخت است و پوشش مناسبی را بر اساس استاندارد هر ۵۰ کیلومتر یک پایگاه در سطح جاده‌های اصلی کشور خواهد داشت.

وی یادآور شد: استان اصفهان به دلیل موقعیت خاص و ویژه، واقع شدن آن در مرکز کشور از شاه‌راه‌های بزرگ کشور به سمت جنوب، شمال، شرق و غرب محسوب می‌شود و جاده‌های آن در تمام فصول کشور پرحجم است و به این دلیل به لحاظ درصد سوانح در رتبه نخست کشور قرار دارد.

رییس سازمان امداد و نجات کشور گفت: با اعتبار مناسبی که دولت برای پشتیبانی امداد و نجات در نظر گرفته ، خودرو و تجهیزات مناسب و نیروی انسانی مورد نیاز تمامی پایگاه‌ها تامین و تا پایان سال تمامی جاده‌های استان اصفهان به طور کامل در پوشش امداد و نجات جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی قرار خواهند گرفت که امیدواریم با رعایت نکات ایمنی مردم و کاهش تصادفات این تجهیزات بکار نیایند و از آنها حداقل استفاده بشود.

به گفته وی، امسال برای ساخت و تجهیز پایگاه های امداد و نجات استان اصفهان ۶۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

محمودی افزود: ۳۰ دستگاه خودرو امداد و نجات نیز برای استان اصفهان با اعتبار بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال با تجهیزات خودروها اختصاص یافته و نیروی انسانی هم از سطح استان اصفهان برای این پایگاه‌ها جذب خواهد شد.

وی به شارژ ذخیره استراتژیک انبارهای جمعیت هلال احمر استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این مهم یک اقدام اساسی است چرا که این انبارها در مرکز کشور قرار دارد و یکی از انبارهای مهم و حساس برای نگهداری اقلام محسوب می‌شود.

رییس سازمان امداد و نجات کشور با هدف بازدید از پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای "شهدای امدادگر" و "شهید کریمیان طاهری" به کاشان سفر کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار