رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در مجموع۵۲ هزار و ۷۳۰ مددجوی زیر پوشش این نهاددر سالجاری با دریافت تسهیلات اشتغال خودکفا شدند و این فرایند با چشم انداز ۱۰۰ هزار شغل تا پایان امسال همچنان ادامه می یابد.
کد خبر: ۱۱۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 25 October 2023

سید مرتضی بختیاری در جشن اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان افزود: با بررسی های انجام شده، ۹۲ درصد تسهیلات اشتغال‌زای پرداخت شده به مددجویان به ایجاد شغل و درآمد پایدار منتهی شده است هر چند اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای مددجویان در شرایط فعلی کافی نیست و این مقدار باید تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی افزود: ایجاد اشتغال خانگی برای افزون بر ۵۳ درصد مددجوی زن از راهبردهای کلیدی کمیته امداد است که با جدیت دنبال می شود.

بختیاری با بیان اینکه معتقدیم باید از پول پاشی پرهیز شود و به سمت تولید حرکت کنیم، افزود: تکدی‌گری و محتاج بودن در کسب معاش در جامعه اسلامی مذموم شمرده شده است از این رو باید فراهم کردن زمینه کار شرافتمندانه برای افراد دغدغه اصلی ما باشد.

بختیاری به توانمندی و استعدادهای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در زمینه‌های متنوع اشاره و بیان کرد: ایجاد اشتغال پایدار با حفظ کرامت و منزلت مددجویان توصیه مهم رهبر انقلاب است که کمیته امداد آن را تا ایجاد شغل برای ۵۰۰ هزار نفر دنبال می‌کند.

وی افزود: در این مسیر نیازمند هم افزایی نظام بانکی کشور با صندوق ضمانت اشتغال کمیته امداد برای تسهیل فرایندهای ایجاد کسب و کار هستیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان نیز در ادامه این مراسم گفت: بودجه امسال این نهاد در حوزه اشتغال ٣٥ هزار و ١١١ میلیارد ریال برای ایجاد ۳۳ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی است.

کریم زارع افزود:در پنج سال گذشته، هشت هزار و ٦٣٠ خانوار از مددجویان، از پوشش این نهاد خارج و در زمینه خدمات، کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، قالی بافی، صنفی و صنعتی به خودکفایی رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار