۴۰ میلیارد ریال از وجوه کلاهبرداری شده در فضای مجازی به مالباختگان اصفهانی بازگردانده شد.
کد خبر: ۱۱۲۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 01 October 2023

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: با پیگیری کارشناسان پلیس فتا استان ۵۶۴ فقره حساب بانکی مربوط به کلاهبرداری‌های اینترنتی، شهریور امسال مسدود شده بود که ۴۰ میلیارد ریال از این حساب‌ها کشف و به مالباختگان بازگردانده شد.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی همچنین به شناسایی و مسدودسازی ۲۲۹ لینک جعلی فیشنیگ در شهریور اشاره کرد و افزود: دائرکنندگان این لینک‌ها با به دام انداختن کاربران ناآشنا، اطلاعات کارت بانکی آن‌ها را به سرقت برده و در فرصت مناسب اقدام به خالی کردن این حساب‌ها می‌کردند.
وی بی‌توجهی به هشدار‌های امنیتی ارائه شده، مراجعه به سایت‌های غیرمجاز با لینک‌های ناشناس و ثبت اطلاعات بانکی در این لینک ها، پرداخت بیعانه قبل از مشاهده و دریافت کالا و ثبت اطلاعات شخصی و خصوصی در سایت‌های ناشناس را از دلایل به دام افتادن شهروندان در دام کلاهبرداران فضای مجازی عنوان کرد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه سوال، درخواست یا مشاهده موارد مشکوک خود از جرایم فضای مجازی را در تمام ساعات شبانه روز با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار