رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: عاملان آتش سوزی درختان شهر اصفهان باید مجازات شوند و رسیدگی دستگاه قضایی به این موضوع را خواستاریم.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 23 July 2023

حجت‌الاسلام منوچهر مهروی پور در نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: برای مثال چند روز گذشته یک اصله درخت ۵۰ ساله در کنار ساختمان اصلی شهرداری اصفهان آتش زده شد که گویا بصورت عمدی بوده است و به ارائه گزارشی در این ارتباط از سوی شهرداری نیاز داریم ؛ با مسببین این اقدام باید برخورد جدی و محکومیت‌های بازدارنده برای آنان لحاظ شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۳۰، جمعیت شهرنشینان به ۸۵ و روستاییان به ۱۵ درصد برسد که هشداری در زمینه تولید و اشتغال خواهد بود.

محمد نورصالحی گفت: اگر اداره این ۸۵ درصد جمعیت به مدیریت‌های محلی واگذار نشود مشکلاتی رخ خواهد داد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز در این جلسه با اشاره به بودجه ۲۰ هزار میلیارد تومانی شهر گفت: حدود یک هزار میلیارد تومان آن در بخش جمع آوری پسماند هزینه می شود.

سید امیر سامع با گلایه از وضعیت نظافت نقاطی از شهر در ماه های اخیر ادامه داد: شماری از شهروندان در زمان های اعلام نشده زباله را بیرون از خانه می‌گذارند که این امر سبب کثیفی معابر و کوچه‌ها می‌شود.

رییس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا نیز در این جلسه از مکاتبه محرمانه با شهردار در باره تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری سخن گفت.

احمدرضا مصور خاطرنشان کرد: همچنین از شرکت شهر و کار به صورت حضوری درخواست شده که اسناد مالی و صورت‌های حسابرسی را برای شورا ارسال کند اما تا به امروز محقق نشده است.

عضو شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه یک چهارم سال ۱۴۰۲ به پایان رسیده است، گفت: در این زمان باید تحلیلی از وضعیت میزان وصول این رقم و فعالیت‌های مدیریت شهری ارائه شود.

احمد شریعتی با اشاره به پدیده فرونشست زمین در اصفهان ادامه داد: برغم جلسات مختلف با این موضوع با حضور مسوولان اما هنوز راه حلی عملی اجرا نشده است.

ابوالفضل قربانی نایب رییس شورا در جلسه گفت: برای ایجاد موزه در کارخانه ریسباف تا پایان دوره ششم شورا در حال پیگیری هستیم و امیدوارم تا پایان این دوره نتیجه خوبی محقق شود.

سخنگوی شورای شهر نیز در این جلسه از موافقت این نهاد با ترک تشریفات برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری مربوط به خطوط تندروی اتوبوسرانی خبر داد و افزود: با توجه به سن ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان نیاز است که این اتوبوس ها در کمترین زمان در اختیار شهروندان قرار گیرد.

علی صالحی اضافه کرد: در دستور اول شورای امروز، مجوز برگزاری مناقصه خرید یک دستگاه خودروی نردبان هیدرولیکی ۶۴ متری با توجه به نیاز شهر و وجود ساختمان‌های مرتفع صنایع اطراف مورد بررسی قرار گرفت و موافقت شد تا شهرداری و آتش نشانی مناقصه مورد نظر را برگزار کنند.
وی در مورد لایحه دو فوریتی در باره اخذ مجوز واردات ۳۵۰ دستگاه اتوبوس نیز، اظهارداشت: این موضوع به صورت یک فوریت به تصویب رسید تا دوباره برای آن رای گیری شود.

سخنگوی شورای شهر تصریح کرد: شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری نباید حیاط خلوت افرادی باشد و بطور کامل باید بر روند فعالیت آنها نظارت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار