سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان از ضرب و شتم کارشناس اورژانس استان و مجروح شدن او در حین انجام ماموریت در شهرستان خوانسار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸ 24 June 2023

عباس عابدی اظهار داشت: پنجشنبه هفته گذشته مصادف با یکم تیر، حادثه تصادف در محور یکی از روستاهای شهرستان خوانسار به اورژانس گزارش شد که واحد امدادی ما در زمان کوتاهی و پس از چهار دقیقه به محل رسید.

وی با بیان اینکه در این تصادف، سرنشین خودرو بدلیل شدت سانحه و متلاشی شدن جُمجمه در دم فوت کرده بود، اضافه کرد: پس از اعلام فوتی، همراهان مصدوم بر انتقال فرد متوفی با آمبولانس اصرار داشتند و علاوه بر ضرب و شتم کارشناس اورژانس به بدنه، شیشه و چراغ‌های آمبولانس خسارت وارد کردند.

عابدی تاکید کرد: بر اساس قوانین و ضوابط موجود، انتقال افراد فوتی قطعی، وظیفه آمبولانس اورژانس نیست و باید با خودروی حمل اجساد این کار صورت گیرد زیرا خودروی آمبولانس برای موارد امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان باید همواره آماده خدمت رسانی باشد.

وی ادامه داد: این حادثه پس از اینکه به نیروی انتظامی گزارش شد، توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه اورژانس اصفهان در طول سال همواره با مواردی از ضرب و شتم کارکنان خود در حین انجام ماموریت مواجه است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از این موارد، خودروهای آمبولانس نیز خسارت می بینند که با توجه به شرایط موجود و حجم زیاد آمبولانس هایی که به تعمیر و بازسازی نیاز دارد، این موضوع آسیب های زیادی به اورژانس وارد می کند.

عابدی اضافه کرد: با توجه به مشکلات موجود در این زمینه در کشور، رییس سازمان اورژانس از دادستانی درخواست مساعدت کرده و مقرر شده است این موضوع بطور کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شرایطی که در حین انجام ماموریت اورژانس وجود دارد متفاوت است، گفت: لازم است که آشنایی بیشتر با این شرایط و قوانین و ضوابط موجود درباره آن صورت گیرد تا پرونده های مربوطه سریعتر به نتیجه برسد و احکام صادره بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

سخنگوی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان تصریح کرد: در بسیاری از پرونده هایی که به دلیل ضرب و شتم تشکیل شده، کارکنان اورژانس رضایت داده و گذشت کرده اند.

به گفته وی، در حادثه مربوط به حواشی مسابقه فوتبال در چند سال گذشته که تعدادی از آمبولانس های اورژانس اصفهان خسارت دید، هنوز مبلغی بعنوان جبران خسارت پرداخت نشده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار