دومین کنگره بین المللی کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا (وانا) به همت موسسه و پژوهشگاه رویان و جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 10 May 2023

رییس جهاد دانشگاهی در آغاز این کنفرانس با ابراز خرسندی از اعتمادی که به موسسه رویان و جهاد دانشگاهی شده گفت: دومین کنگره بین المللی تحقیقاتی وانا موسوم به غرب آسیا و شمال آفریقا، فرصتی مناسب برای پژوهشگران و نخبگان برای معرفی ظرفیت علمی کشور و انتقال تجارب درمان ناباروری به شرکت‌های دانش بنیان کشور‌های منطقه و غرب آسیا برای درمان زیست پزشکی است.

دکتر حسن مسلمی نایینی  بین المللی با اینکه این کنفرانس دستاورد‌های علمی مجموعه رویان به ریاست دکتر نصر اصفهانی را به سایر کشور‌ها معرفی می‌کند افزود: استفاده از فناوری‌های نوین و تامین زنجیره کامل خدمات دانش بنیان از آموزش تا پژوهش و اجرای طرح‌های کلان می‌تواند راهگشای این مسیر باشد.

رییس پژوهشکده رویان هم در این کنفرانس با اشاره به اینکه با تلاش محققان و پژوهشکده رویان، تاکنون ۲۳ برنامه علمی در زمینه زیست فناوری کاربردی و پزشکی تولید مثل در کشور برگزار شده گفت: توانمندی این پژوهشکده در کشور به اثبات رسیده و برگزاری این کنفرانس و نشست وانا گامی در جهت معرفی فعالیت‌های این موسسه به کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا است.

دکتر عبدالحسین شاهوردی با ابراز امیدواری از حمایت و همکاری سازمان‌های بین المللی و به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر کشور‌های اسلامی با این پژوهشکده گفت: گسترش این همکاری‌ها می‌تواند منجر به همکاری کشور‌های اسلامی و تبادل تجربه و اطلاعات بین کشور‌های عضو شود.

او با اشاره به تجربه برگزاری این کنفرانس در مشهد، برای تشکیل دبیرخانه‌ای به این منظور پیشنهاد داد تا با حضور اعضای منطقه‌ای و همکاری وزارت خارجه شکل بگیرد.

دبیر علمی این کنگره پروفسور محمد حسین نصر اصفهانی و دبیر اجرایی آن دکتر مهدی حاجیان است.

به گفته مسوولان پژوهشگاه رویان، این کنگره می‌تواند به عنوان محلی برای هم افزایی و دیدار فعالان علمی و تجاری زیست فناوری و درمان ناباروری و نیز مجالی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی باشد که به تولید اقلام مصرفی ورود پیدا کرده اند.

برگزاری دومین کنگره بین‌المللی وانا راه را برای ایجاد انجمن علمی هموار کرده و این موضوع یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره بین المللی کشور‌های غرب آسیا و شمال آفریقا موسوم به وانا است.

 این کنگره که زمینه ساز پژوهش‌های مشترک علمی است با موضوع زیست فناوری کاربردی به عنوان شاخه‌ای از کنگره بین المللی رویان و با رویکرد پرداختن به آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه نقش زیست فناوری در صنعت و درمان، در سطح جهانی و با تمرکز بر کشور‌های منطقه برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار