مدیرکل انتقال خون اصفهان با بیان اینکه ذخیره خون اصفهان هفت روز است، از مردم روزه‌دار استان درخواست کرد که از عمل نیک اهدای خون در ماه رمضان دریغ نکنند و این اقدام خداپسندانه را به عبادت خود بیفزایند.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 08 April 2023

علی فتوحی با اشاره به اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی روز به روز درحال افزایش است، افزود: اهدای خون در ماه رمضان هیچ ضرری برای روزه داران به شرط آنکه بیماری خاصی همچون تالاسمی، نارسایی قلبی، کلیوی و بیماری‌های خاص دیگری نداشته باشند ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان با بیان اینکه در نیمه اول فروردین و ایام تعطیلات نوروز و تقارن آن با ماه رمضان، مراجعه مردم به پایگاه‌های اهدای خون استان به علت مسافرت‌ها و روزه‌داری کاهش یافته است، از دارندگان تمام گروه‌های خونی تقاضا کرد دارد که در سریعترین زمان به پایگاه اهدای خون استان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت مراکز اهدای خون استان به گونه ای تنظیم شده است که افراد روزه دار و افرادی که روزه نیستند بتوانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند اما اهدای خون آنها نباید با آخرین وعده غذایی آنها بیشتر از چهار ساعت فاصله داشته باشد.

فتوحی یادآور شد: شرایط سلامتی روزه داران با بررسی های پزشکی قبل از اهدای خون مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: مرکز اهدای خون خواجو در ایام ماه رمضان بعد از افطار از ساعت ۲۰ تا نیمه شب، آماده خدمت رسانی و دریافت خود اهداکنندگان است.

وی با بیان اینکه اهدای مستمر خون نیاز دائم و همیشگی مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان است، گفت: افرادی که هشت هفته از اهدای خون آنها گذشته است می‌توانند مجددا برای اهدای خون اقدام کنند.

فتوحی با اشاره به رشد ۴،۶ درصدی خون گیری در استان اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۷۰ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان مراجعه کردند و ۱۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی همچنین از کارکنان سازمان‌ها، اداره‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز استان دعوت کرد که با اهدای خون دسته‌جمعی در مراکز اخذ خون این سازمان، در گسترش فرهنگ اهدای خون و تأمین نیاز خونی نیازمندان، این سازمان را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار