در ایستگاه مترو امام حسین (ع) صورت گرفت؛
یادمان چهلمین سال تشییع باشکوه ۳۷٠ شهید دفاع مقدس اثر افشین جلیلی هنرمند اصفهانی در ایستگاه مترو امام حسین (ع) رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 16 November 2022

معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: در سالروز پرافتخار ۲۵ آبان که به نام اصفهان نامگذاری شده است، اولین گالری هنری تک اثر در متروی اصفهان رونمایی شده است.

مجتبی شاه‌مرادی با تأکید بر نقش و جایگاه هنر و هنرمندان در اصفهان افزود: به هنرمندان مژده می‌دهیم که این گالری قرار است به محلی برای تماس بیشتر مردم با آنها تبدیل شود و به صورت ماهیانه یک اثر در آن نمایش داده شود.

او با بیان اینکه فضاهای کمی برای ارائه آثار هنری در اصفهان وجود دارد، راه اندازی این گالری را رویداد ویژه‌ای برای توسعه چنین فضاهایی دانست و اظهارکرد: به این ترتیب مترو به عنوان شهر زیرزمینی اصفهان، از لحاظ فرهنگی جان می‌گیرد و در این دوره با شعار مدیریت شهری و پشتیبانی از حوزه فرهنگ، این کار شتاب ویژه‌ای پیدا خواهد کرد.

زبان هنر، پیشران فرهنگی اصفهان در عرصه بین‌المللی است

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان هم ۲۵ آبان را روزی به یاد ماندنی برای نسل‌های گذشته و امروز اصفهان دانست و گفت: ۲۵ آبان سند روشنی از پیشتازی اصفهان در عرصه‌ صنعت، هنر، ورزش و دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی ایران است.

علی صالحی زبان گویای هنر را پیشران فرهنگی اصفهان در عرصه بین‌المللی دانست و ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این ظرفیت در فضاهای عمومی به ویژه مترو مسیری که در گذشته در این دیار فرهنگی و شهیدپرور طی شده به تصویر کشیده شود.

لازم به ذکر است، یادمان چهلمین سال تشییع باشکوه ۳۷٠ شهید دفاع مقدس با تکنیک رنگ و روغن و در ابعاد ۱۳۴ در ۱٠٠ سانتی‌متر خلق شده و متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان است که از این پس در یادمان حماسه ۲۵ آبان متروی اصفهان نگهداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار