رییس کل دادگستری استان از رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷ 13 October 2022

رییس کل دادگستری استان در نشست شورای مدیران قضایی استان با اشاره به نقش پر‌رنگ روسا و دادستان‌های حوزه قضایی استان در کنترل نا‌آرامی‌های اخیر گفت: تحقیقات مقدماتی و رسیدگی قضایی پرونده‌های اغتشاشات باید به صورت خارج از نوبت و فوق العاده انجام شود و دادستان‌ها به صورت روزانه پرونده‌ها را با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع کنند تا دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر با سرعت، اقدام به رسیدگی و صدور رای کنند.
حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: حضور میدانی و شبانه‌روزی مسئولان قضایی در کنار نیرو‌های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی و سپاه قهرمان در کنترل اوضاع بسیار اثرگذار بود به نحوی‌که استان اصفهان در این اغتشاشات آسیب کمتری متحمل شد.
وی با تاکید بر لزوم رسیدگی قاطعانه به پرونده اغتشاشات، گفت: دستگاه قضایی صدور احکام عادلانه، قاطعانه و شجاعانه را در دستور کار قرار خواهد داد.
رییس کل دادگستری استان افزود: قضات ما با آمادگی کامل پرونده‌های اغتشاشات را رسیدگی و مسامحه و ساده انگاری در رسیدگی‌ها در مقابل عناصر اصلی و موثر جایز نیست.
حجت الاسلام جعفری از تشکیل کمیته‌ای برای شناسایی افراد و عناصری که خسارات مالی و جانی مرتکب شده‌اند خبر داد.
وی بر توجه به حقوق متهمان در بازداشتگاه‌ها و زندان‌های استان تاکید کرد و از دادستان‌ها خواست تا نظارت‌های لازم را در این خصوص به‌عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار