فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفت: ایران اسلامی امروز جزء ۳ کشور برتر قدرت پهپادی دنیا قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 09 September 2022

براساس اعلام روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات دفاعی نیروی زمینی ارتش گفت: شتاب، جهش و سرعت نیروی زمینی ارتش در دستیابی به فناوری‌های پیشرفته و ترکیب آن با تجهیزات مورد نیاز در مقابله با تهدیدات آینده موجب افتخار و مباهات است.

سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» افزود: این دستاورد‌های ارزنده و کارآمد در عرصه رزم زمینی در سخت‌ترین شرایط تحریمی و اوج فشار‌های دشمن به ثمر نشسته است.

وی گفت: نیروی زمینی هم اکنون در حوزه موشکی و توپخانه به توان نقطه زنی و دور زنی دست یافته که این روند تکاملی باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) تغییرات ساختاری نیروی زمینی ارتش را متناسب با سطوح عملیاتی و مقابله با تغییر ماهیت تهدیدات و نوع تهدیدات، پیشرو در جنگ آینده عنوان و افزود: با پیشرفت‌های حوزه‌های پهپادی، زرهی، لجستیک، جنگ الکترونیک، هوانیروز، مهندسی، مخابرات و مکانیزه، نیروی زمینی یک نیروی بازدارنده است.

سردار رشید با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز بی‌تردید در زمره ۳ کشور برتر قدرت پهپادی دنیا قرار دارد، گفت: تمرکز در حوزه پهپاد نباید ما را از طرح ریزی‌های عملیاتی و پیشرفت در حوزه رزم زمینی بازدارد چراکه نیروی زمینی مقتدر شالوده و بنیان نیرو‌های مسلح را در برابر تهدیدات تشکیل می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر جنگی که در سطح منطقه و فرامنطقه رخ می‌دهد باید از سوی ارتش و نیرو‌های مسلح به دقت مشاهده، رصد و ارزیابی شود، افزود: رویکرد، اهداف، راهبرد، طرح‌ریزی‌های عملیاتی و تسلیحات بکارگیری شده در هر جنگی با مختصات دیگر جنگ‌ها و نبرد‌ها متفاوت است و از این رو یکی از وظایف ما در این عرصه رصد و احصای نوع و سطح تهدیدات از درون نبرد‌های روز دنیا و ایجاد ظرفیت‌های دفاعی و مقابله‌ای است.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) آینده نگری، جنگ پژوهشی و هم‌افزایی نیرو‌های مسلح را از جمله مهمترین راهکار‌های مقابله با تهدیدات نوین عنوان کرد و افزود: رویکرد آینده‌نگرانه و اولویت جنگ پژوهی به جای تاریخ پژوهی ما را به تعیین جهت گیری‌های راهبردی و طرح‌ریزی‌های عملیاتی، پیش از وقوع تهدید و تهاجم از سوی دشمنان هدایت خواهد کرد و بی تردید این آمادگی‌ها برای ما بازدارنده بوده و سایه جنگ را از کشور ما دور می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار