مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان گفت: طرح پایش تصویری و اعلام حریق در کاخ تاریخی عالی قاپو و چهلستون این کلانشهر اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ 08 September 2022

علیرضا ایزدی افزود: این طرح که اعتبار آن برای امسال تامین شده است مبتنی بر تعمیر دوربین‌های حفاظتی قدیمی و نصب دوربین های جدید و سامانه اعلام حریق در بخش‌های مختلف این ۲ اثر معماری تاریخی خواهد بود تا نظارت بر هرگونه آسیب به آنها بهتر از قبل انجام گیرد.

وی با اشاره به بکارگیری چوب در  عمارت های مورد اشاره، تصریح کرد: به همین دلیل احتمال آتش سوزی در آنها هم وجود دارد بنابراین باید با نظارت تصویری هرگونه حریق نیز رصد و مهار شود، لذا سامانه اعلام حریق در بخش‌های مختلف ایوان عظیم عالی قاپو به عنوان یکی ازبزرگترین مجموعه های چوبی در بناهای تاریخی کشور در ضلع غربی میدان نقش جهان نصب می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان اضافه کرد: یادگاری نویسی و آسیب به بناهای تاریخی(وندالیسم) نیز از جمله دیگر معضلاتی است که در حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی با آن روبه رو هستیم لذا بوسیله کنترل تصویری با دوربین های مدار بسته می توان این پدیده مخرب را نیز کاهش داد.

ایزدی ادامه داد: در روزهای گذشته پیمانکاران این طرح در ارتفاع ۳۴ متری از سطح زمین و در پشت بام عالی قاپو نصب و راه اندازی پروژه مورد اشاره را آغاز کردند که فعالیت آنان به اشتباه گرفتن عکس سلفی تصور شده بود.

وی خاطرنشان کرد: مراحل نصب و راه اندازی طرح پایش تصویری در کاخ عالی قاپو و چهلستون در حال تکمیل است و برای بازار بزرگ اصفهان نیز طرحی مشابه در دستور کار داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار