رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران پس از گذشت ۲۶ سال از آغاز عملیات آن هنوز به سرانجام نرسیده است که این اتلاف زمان، هزینه‌ بسیاری دارد.
کد خبر: ۱۰۶۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 04 September 2022

محمد نورصالحی، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهان افزود: با اینکه این پروژه دارای ردیف بودجه ملی است و مسیر اصفهان - تهران نیز آمار بالای تصادفات جاده‌ای دارد، اما قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران بعد از ۲۶ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی اضافه کرد: برغم‌اینکه بخشی از مسیر مزبور آماده ریل گذاری شده اما از پارسال تاکنون، بانک مرکزی برای بررسی توجیه اقتصادی پروژه، آن را معطل نگاه داشته است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به ملی بودن پروژه خاطرنشان کرد: با این وجود، برخی اراده‌ها بر اراده مسوولان برای اجرا نشدن این پروژه غلبه دارد.

وی توضیح بیشتری در باره این "اراده‌ها" نداد.

نورصالحی تصریح کرد: شرکتی که مُتولی انتقال دانش فنی این پروژه است نظیر آن را در کشور اندونزی در مدت چهار سال اجرا کرده و در طرحی دیگر ۲۰ هزار کیلومتر مسیر را در چین به بهره‌برداری رسانده، اما در اینجا هنوز بعد از ۲۶ سال اجرا نشده است.

وی در باره وضعیت کارخانه ریسباف اصفهان نیز تصریح کرد: این کارخانه تاریخی حدود ۱۰ سال پیش به اسم موزه، تملک و یک سوم آن تخریب شد اما هنوز بین بانک ملی و وزارت راه در باره آن اختلاف وجود دارد و ما از مسوولان استانی و کشوری درخواست داریم تا برای حل آن، به این موضوع ورود پیدا کنند.

شهردار اصفهان نیز گفت: ۸۰ موضوع مختلف با اداره اوقاف این کلانشهر، بصورت هفتگی در حال رفع است.

علی قاسم زاده با تاکید بر همکاری شهرداری با سایر نهادها ادامه داد: برخی از این پرونده‌ها حتی نیم قرن بطول انجامیده بود که نمونه آن وضعیت زمین‌های منطقه علی‌آباد کلنگان است که با همکاری دولت به سرانجام رسید.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست بر ضرورت حذف عوامل نازیبای شهری در اصفهان تاکید و تصریح کرد: پاک سازی عناصر فیزیکی و آلودگی بصری، حذف دیوار نوشته‌ها و بهبود سیمای شهری باید با جدیت دنبال شود.

رسول میرباقری با تاکید بر اجرای طرح پیرایش شهری برای افزایش حس رضایت شهروندان و کسبه اظهار داشت: تبلیغات محیطی گسترده در اصفهان سبب شده تا مجموعه نواحی و خیابان‌هایی که جزو هویت شهر به شمار می‌روند، با نابسامانی روبه‌رو شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار