دستیار فناوری فرصتی بزرگ برای شرکت های دانش بنیان؛
شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با انتخاب ۱۰۷ دانشجو در طرح دستیار فناوری عملکرد برتر داشه است.
کد خبر: ۱۰۶۵۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱ 04 September 2022

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: طرح دستیار فناوری امسال برای نخستین بار با هدف مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور اجرا شد و در هر استان پارک علم و فناوری مسوولیت اجرای آن را به عهده داشته است.
حمید مهدوی با بیان اینکه در این طرح ۴۳۷ دانشجو ثبت نام کردند، افزود: از بین آن‌ها ۱۷۸ دانشجو انتخاب و پس از مصاحبه با شرکت‌های فناور، ۱۰۷ دانشجو برای شرکت در طرح دستیار فناوری پذیرفته و تایید شدند.
وی با بیان اینکه در این طرح دانشجویان یک دوره ۶ ماهه مهارت آموزی و فعالیت فناورانه را در شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری تجربه می‌کنند، گفت: با توجه به نوع مقطع تحصیلی دانشجو در پایان ۶ ماه مبلغی به آن‌ها پرداخت می‌شود که ماهانه یک میلیون برای دانشجویان کارشناسی و دو و سه میلیون تومان به ترتیب برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتراست.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه ثبت نام دانشجویان متقاضی شرکت در این طرح از اواسط خرداد امسال آغاز شد، افزود: در استان اصفهان در قرارداد با ۶ دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان، فنی حرفه ای، علمی کاربردی و موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو، دانشجویان این دانشگاه‌ها می‌توانستند برای شرکت در طرح دستیار فناوری ثبت نام کنند.
مهدوی گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک که خواهان شرکت در این طرح بودند نیز موضوع فعالیت و طرح‌های تحقیق و توسعه خود را اعلام کردند و از بین ۱۱۵ شرکت متقاضی، ۸۸ شرکت دارای شرایط و تایید شدند که ۱۲۵ طرح از آن‌ها پذیرفته شد.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه دانشجویان پذیرفته شده به مدت ۶ ماه در شرکت‌های فناور تایید شده مشغول به کار خواهند شد، افزود: دانشجویان باید در هر ماه ۵۰ ساعت در این شرکت‌ها فعالیت داشته باشند و پس از ۶ ماه بر اساس گزارش عملکردی که شرکت‌های فناور به ما ارائه می‌کنند، مبلغ تعیین شده به دانشجویان پرداخت می‌شود.
مهدوی با اشاره به اینکه این مبلغ را پارک علم و فناوری شیخ بهایی به دانشجویان پرداخت می‌کند گفت: بخشی از اعتبار آن از محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بخش دیگری از محل پشتیبانی صنایع بزرگ استان یا منابع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تامین می‌شود که میزان آن حدود یک و نیم میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه طرح دستیار فناوری، نمونه‌ای از فرصت مطالعاتی استادان در مقیاس کوچکتر است افزود: این طرح به دانشجویان کمک می‌کند تا تصویری از آینده شغلی خود داشته باشند و پس از تجربه ۶ ماهه‌ای که کسب می‌کنند بتوانند برای شغل خود تصمیم بگیرند.
رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های فناور نیز در این طرح می‌توانند دانش روز را به وسیله دانشجویان جذب کنند و از بین آنان نیرو‌های آینده خود را بر اساس توانمندی‌ها تامین کرده و بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنند.
مهدوی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان پذیرفته شده در این طرح در مقطع کارشناسی ارشد هستند، افزود: دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان بیشترین استقبال را از این طرح داشتند و در برخی دانشگاه‌ها میزان ثبت نام بسیار پایین بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار